انتقال یک موتر مواد انتخاباتی از سوی رئیس کمیسیون انتخابات به ننگرهار

© Photo / کسراانتقال یک موتر مواد انتخاباتی از سوی رئیس کمیسیون انتخابات به ننگرهار
انتقال یک موتر مواد انتخاباتی از سوی رئیس کمیسیون انتخابات به ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیسیون مستقل انتخابات یک موتر کتاب ثبت نام را پنهانی به ننگرهار انتقال داده است.

اعلام فهرست ابتدایی نام های نامزدان انتخابات پارلمانی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
اعلام فهرست ابتدایی نام های نامزدان انتخابات پارلمانی افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون مستقل انتخابات یک موتر مملو از مواد انتخاباتی را خلاف قانون و پنهانی به ولایت ننگرهار انتقال داده‌است.

روزنامه‌ی اطلاعات روز به نقل از یک منبع در کمیسیون انتخابات که نخواسته نامش گرفته شود، گزارش داده که آقای صیاد این مقدار مواد انتخاباتی را شام روز یکشنبه(۱۰ سرطان) به ولایت ننگرهار انتقال داده‌است.

این منبع گفته:- "آقای صیاد در هماهنگی با رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت ننگرهار، به صورت مخفیانه و در نبود سایر اعضای کمیسیون مستقل انتخابات، این مواد را در یک موتر تونس از کمیسیون بارگذاری و در هنگامه‌ی شام، از کمیسیون خارج و به ولایت ننگرهار انتقال داده است".

این منبع اضافه کرده:- "در نخست حوالی ساعت ۵ یک موتر مملو از مواد انتخاباتی که آماده‌ی انتقال مواد به ولایت ننگرهار بود، با مخالفت دو عضو کمیسیون مستقل انتخابات متوقف می‌شود و میان اعضای کمیسیون مستقل انتخابات بر سر چرایی انتقال مواد انتخاباتی به صورت غیرقانونی جنجال و ارسال مواد متوقف می‌شود".

با این حال، عبدالعزیز ابراهیمی معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات گفته، که این تصمیم قانونی است و براساس پلان عملیاتی و با توافق رئیس کمیسیون و ۳ عضو دیگر صورت گرفته و تطبیق شده‌است.

این در حالیست، که کمیسیون مستقل انتخابات زمانی می‌تواند به ولایت و محلات رأی‌دهی مواد انتخاباتی انتقال دهد که پیش از این اوراق کتبی «نیازسنجی و مراکز رأی‌دهی» مشخص شده باشند و اکثریت اعضای کمیسیون کتباً بر انتقال مواد انتخاباتی به ولایت یا مرکزی، «توافق» کرده باشند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала