امریکا زراد خانه هسته‌ای چین را تخمین زد

© AFP 2023 / Rolex Dela Penaامریکا زراد خانه هسته‌ای چین را تخمین زد
امریکا زراد خانه هسته‌ای چین را تخمین زد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با بالا گرفتن موج تنش ها میان دولت های چین و آمریکا در عرصه های سیاسی، اقتصادی و نظامی، چین زرادخانه های هسته ای خود را گسترش داده است.


به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مجله Bulletin of the Atomic Scientists، کارشناسان امریکایی معتقدند که زرادخانه هسته ای چین دارای 280 کلاهک می باشد.
هانس کریستنسن، مدیر پروژه اطلاعات هسته ای در فدراسیون دانشمندان امریکایی و رابرت نوریس، یکی از همکاران ارشد فدراسیون، گفت: "چین برنامه پیشرفت تسلیحات هسته ای را که در دهه 1980 آغاز نموده است، ادامه می دهد."
براساس برآوردهای آنها، چین به ویژه دارای 48 راکت بالستیک دریایی است.

کارشناسان می گویند: "در پاسخ به استقرار سیستم دفاع راکت ضد بالستیک ایالات متحده در منطقه اقیانوس آرام، چین چندین بمب بین قاره‌ای بالستیک خود را با کلاهک های مختلف مجهز کرده است."

با بالا گرفتن موج تنش ها میان دولت های چین وامریکا در عرصه های سیاسی، اقتصادی و نظامی، چین زرادخانه های هسته ای خود را گسترش داده است. 

چین برنامه‌های جنگ زیردریایی امریکا را سرقت کرد - اسپوتنیک افغانستان
چین برنامه‌های "جنگ زیردریایی" امریکا را سرقت کرد

اگرچه پکن می گوید هرگز علیه کشور دیگری در ابتدا به اسلحه اتمی متوسل نخواهد شد اما تعهدی از سوی این کشور برای گسترش نیافتن زرادخانه هسته ای داده نشده است.

چین می گوید که نیروی هسته ای اش یک قدرت بازدارنده در برابر کشورهایی است که قصد هجوم نظامی به این کشور داشته باشند و در سال های گذشته شمار بیشتری از راکت های اتمی را آرایش داده است.

آمارهای جدید درباره دولت هایی که دارای قدرت اتمی و انبارهای تسلیحاتی اتمی هستند نشان می دهد شمار تسلیحات اتمی چین به 280 کلاهک هسته ای در زمان حاضر رسیده است.

چین همزمان بودجه برای مدرن سازی تسلیحات هسته ای را افزایش داده و توانسته است سامانه های اتمی پیشرفته تری تولید کرده و در اختیار ارتش قرار دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала