ترکیه در حال تسلط یافتن به F-35

© Photo / Public Domainترکیه در حال تسلط یافتن به F-35
ترکیه در حال تسلط یافتن به  F-35 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیلوتان ترکیه برای مطالعه پرواز جدیدترین جنگنده F-35 آمریکایی نسل پنجم به امریکا رفتند.

به گزارش اسپوتنیک، پیلوتان ترکی برای مطالعه پرواز جدیدترین جنگنده امریکایی F-35 نسل پنجم که تا حال دوفروند از این نوع هواپیما را دریافت کرده اند، به پایگاه هوایی «لوک» واقع در ایالت (آریزونا) جای که مرکز آموزش بین المللی برای شرکت کنندگان برنامه F-35 Strike Fighter است، وارد شدند.
شرکت آمریکایی لاکهید مارتین، که جنگنده های F-35 را تولید می کند، هفته گذشته دو جنگنده جدید را به پایگاه هوایی لوک، جای که نیروی هوایی ترکیه آموزش خواهند دید، تحویل داده است. در مجموع انقره قصد دارد حدود صد فروند F-35 را از امریکا خریداری کند.
کارکنان و پیلوتان ترکیه که به فرودگاه هوایی لوک وارد شده اند، دروس خود در خصوص آموزش جنگنده های جدید ابتدا در زمین وسپس با پرواز های آموزشی در هوا ادامه خواهند داد.
گرچه ترکیه دو جنگنده جدید F-35 را خریداری کردند، اما در آینده نزدیک نمی تواند آنها را از خاک ایالات متحده بیرون کنند.
ایالات متحده، ترس دارد که ترکیه با بدست اوردن S-400 روسی، شاید برخی از اطلاعات مخفی در مورد جدیدترین جنگنده F-35 برای روسیه واگذارکند.

اردوغان از واشنگتن خواست تا تعهداتش را نسبت به تحویل F-35 تحقق بخشد - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان از واشنگتن خواست تا تعهداتش را نسبت به تحویل F-35 تحقق بخشد

در حال حاضر، واشنگتن همه ای تلاش های خود را به خرچ می دهد تا انقره را از خریداری اس-400 منصرف نماید. امریکا تهدید کرده است در غیر آن ترکیه را از آموزش و تسلط یافتن بر هواپیمای F-35 محروم میکند، اما تا کنون این تهدید ها بدون نتیجه باقی مانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала