سفیر امریکا در کابل: همسایه‌های افغانستان در روند صلح کمک کنند

© Photo / Facebook/Chief Executive of the Islamic Republic of Afghanistan / ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستانسفیر امریکا در کابل: همسایه‌های افغانستان در روند صلح کمک کنند
سفیر امریکا در کابل: همسایه‌های افغانستان در روند صلح کمک کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا روی برنامه‌یی کار می‌کند که همسایه‌های افغانستان و کشورهای دیگر را تشویق کند تا طالبان را برای آغاز گفت‌وگوهای صلح با طالبان، وادار بسازند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، سفیر امریکا در همایش بزرگ‌داشت از روز استقلال امریکا گفته است که پس‌از آتش‌بس روز‌های عید، آرزوی همه‌شهروندان افغانستان برای رسیدن به صلح بیشتر شده‌است.
جان‌ بس، سفیر امریکا در کابل تأکید می‌ورزد: "امریکا و دیگر کشورهای هم‌پیمان‌مان از تلاش‌های حکومت وحدت ملی برای پیداکردن یک راه ازبهر پایان خشونت‌ها در افغانستان پشتیبانی می‌کند، ازهمین‌رو امریکا تمامی همسایه‌های افغانستان و کشورهای دیگر را برای وادارساختن طالبان برای آغاز گفت‌وگوهای صلح با حکومت افغانستان تشویق می‌کند".

واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان
امریکا در جستجوی میانجی با طالبان است

رئیس اجراییه هم می‌گوید که برای پایان جنگ‌ها و خشونت‌ها در افغانستان، نیاز به تلاش‌های مشترک است.
عبدالله عبدالله، رییس اجراییه، می‌افزاید: "برای گام نهادن به‌پیش، نیاز به تلاش‌های پی‌گیر و مشترک است تا این‌که شهروندان افغانستان به آینده بهتر و به حقوق‌شان به‌گونه‌ی درست نسبت به گذشته‌ها دست یابند".
درهمین‌حال، سفیر امریکا در کابل به این باور است که پس‌از آتش‌بس روزهای عید، امیدواری‌ها برای رسیدن به صلح بیشتر شده‌است.
این دیپلومات امریکایی، می‌افزاید: "پس‌از آتش‌بس روزهای عید، آرزوی همه‌شهروندان افغانستان برای رسیدن به صلح بیشتر شده‌است".
یادآوری می‌کنیم که حکومت افغانستان برای نخستین‌بار با طالبان در بیست‌وهفتم ماه رمضان آتش‌بس را اعلام کرد، هرچند این گروه سه‌روز عید را با حکومت آتش‌بس کردند، هرچند که حکومت ده‌روز دیگر این آتش‌بس را تمدید کرد، اما نبردهای طالبان در برابر نیروهای دولتی ادامه یافت و سرانجام آتش‌بس یک‌جانبه حکومت هم پایان یافت.
مقام‌های افغان و امریکایی امیدوار استند که افغانستان یک‌بار دیگر گواه این آتش‌بس خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала