نظام‌الدین قیصاری به دادستانی معرفی شد

© Photo / فیسبوک حامیان نظام الدین قیصارینظام‌الدین قیصاری به دادستانی معرفی شد
نظام‌الدین قیصاری به دادستانی معرفی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظام‌الدین قیصاری ولسوال قیصار ولایت فاریاب و مسوول نیروهای خیزش مردمی در فاریاب شب دوشنبه (۱۱ سرطان) پس از اشتراک در یک جلسه‌ی نظامی، از سوی نیروهای کماندو بازداشت شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه، پس از ۴۸ ساعت از بازداشت نظام‌الدین قیصاری، فرمانده پولیس شهرستان قیصار و مسوول نیروهای خیزش مردمی در ولایت فاریاب، مقام‌ها در وزارت دفاع ملی افغانستان بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه(۱۴ سرطان) تایید کردند که آقای قیصاری را به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کرده‌اند.
جنرال محمد رادمنش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع امروز پنجشنبه (۱۴ سرطان) به خبرنامه گفته که آنان حق ندارند بیش از ۴۸ ساعت متهم را نزد خود نگه دارند و قیصاری را به‌نهادهای عدلی و قضایی سپرده‌اند.
این مقام‌ وزارت دفاع ملی افغانستان تاکید می‌کند که به‌شمول آقای قیصاری، سه فرمانده محلی دیگر به ‌نام‌های رحیم‌الله از ولایت ارزگان، داوود مبارز از ولایت فراه و نادرشاه از بدخشان نیز پس از بازداشت، به دادستانی کل معرفی شده‌اند.
به دنبال بازداشت آقای قیصاری، روز سه‌شنبه(۱۲ سرطان) هزاران تن از هواداران او در شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات در دومین روز خود(چهارشنبه، ۱۳ سرطان) به خشونت گرایید.
در نتیجه‌ به خشونت کشیده‌شدن این تظاهرات، یک تن کشته و ۸ تن دیگر زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала