جنگنده سوخو-57 چند برابر ارزان‌تر از جنگنده اف-35 است؟

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationجنگنده سوخو-57 چند برابر ارزان‌تر از جنگنده اف-35 است؟
جنگنده سوخو-57 چند برابر ارزان‌تر از جنگنده اف-35 است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو شورای کارشناسان صنعت هواگرد در دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه گفته است که جنگنده‌های نسل پنجم روسی 2.5 برابر ارزان‌تر از همتایان امریکایی خود است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر گوتنیف، عضو شورای کاشناسان صنعت هواگرد در دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه اعلام کرده است ک جنگنده‌های روسی نسل پنجم سوخو-57 که در حال حاضر این جنگنده‌ها تست‌های خود را برای تحویل‌دهی به نیروهای هوایی روسیه سپری می‌کند 2.5 برابر ارزان‌تر از همتایان امریکایی خود (اف-22 و اف-35) است.

ارزیابی تجربه رزمی جنگنده‌های سوخو-57 - اسپوتنیک افغانستان
ارزیابی تجربه رزمی جنگنده‌های سوخو-57

طبق اطلاعات از منابع آزاد، قیمت هر فروند جنگندۀ اف-22 ، 146.2 میلیون دالر و قیمت هر فروند اف-35 بین 83 تا 108 میلیون دالر است که بستگی به تغییر شکل دارد.

سوخو 57 برای اولین بار در سال 2010 پرواز کرد و تست‌های مربوطه خود را در خاوردور انجام داد. سوخو 57 در فبروری سال 2018 در سوریه راکت‌های کروز پرتاب کرد.
سوخو-57 یک جنگنده چند منظوره نسل پنجم روسی است که توسط سوخو طراحی شده است. این طیاره برای از بین بردن اهداف هوایی، زمینی، شناسایی و همچنان تخریب سیستم کنترل دشمن طراحی شده است.
جنگنده "سوخو-57" مجهز به مجموعه جدید تجهیزات راداری است که امکان بررسی سریع وضعیت جنگی را فراهم می سازد. این جنگنده مجهز به رادار مافوق قوی است که شناسایی اهداف زمینی و هوایی در "فاصله بسیار دور" را ممکن می‌سازد. پس از شناسایی، هر هدفی با کمک راکت‌های دوربرد از نوع "هوا — هوا" و "هوا — زمین" نابود خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала