ایتالیا دیگر حاضر به خرید جنگنده F-35 از امریکا نیست

© Photo / DVIDSHUBایتالیا دیگر حاضر به خرید جنگنده F-35 از امریکا نیست
ایتالیا دیگر حاضر به خرید جنگنده F-35 از امریکا نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع دولت ایتالیا اعلام کرد این کشور هیچ جنگنده F -35 از ایالات متجده امریکا نخواهد خرید و قصد دارد سفارش‌های فعلی برای 90 فروند از این جنگنده‌ها را مورد بازبینی قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک، الیزابتا ترنتا، وزیر دفاع جدید ایتالیا،در اظهاراتی هرگونه قرارداد جدید با ایالات متحده امریکا برای خرید جنگنده‌های F —35 رامنتفی دانسته و گفته است که سفارش قبلی این کشور برای خرید 60 فروند جنگنده F —35 ای و 30 فروند جنگنده F —35 بی را که در سال 2012 به نتیجه رسید، مورد بازبینی قرار خواهد داد.
ترنتا در مصاحبه‌ای با یک برنامه تلویزیونی ایتالیا گفت: ما دیگر جنگنده F —35 نخواهیم خرید.
او خاطر نشان کرد: ما در حال ارزیابی هستیم تا مشخص کنیم چه کاری نسبت به قراردادهایی که از قبل بسته شده انجام دهیم.
او با تاکید بر اینکه حزب سیاسی‌اش همواره یک منتقد صریح این برنامه بوده خاطر نشان کرد: لغو کلیت این قراردادها ممکن است بیشتر از حفظ آن برای ما هزینه داشته باشد.
او تاکید کرد: این حقیقت که لغو این قرارداد خرید عمده که موجب مجازات‌های مالی شدید می‌شود، سبب یک فشار بزرگ بر بودجه ایتالیا خواهد شد و این یکی از ملاحظات اصلی است که جلوی دولت را برای لغو آن گرفته است.
او همچنین گفت: لغو کردن این قرارداد می‌تواند تاثیری منفی بر کارگران ایتالیایی که در بخش تولید این جنگنده استخدام شده‌اند، بگذارد.
او همچنین در پستی در فیسبوک به شماری از مزیت‌های این قرارداد نظیر "فعالیت تکنولوژیکی" و "تحقیقات مهم" اشاره کرد.
این در حالی است که ایتالیا در حال حاضر تنها کشور خارجی است که خط تولید های F —35 را راه‌اندازی کرده است.
اوایل ماه می 2017 این کشور اولین فروند از این جنگنده‌ها را تولید کرد اما این جنگنده‌ها به منظور دریافت گواهی‌نامه و آموزش خدمه تحویل پایگاه نیروی دریایی امریکا در مریلند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала