جانشین نظام‌الدین قیصاری تعیین شد

© Sputnik / JAKجانشین نظام‌الدین قیصاری تعیین شد
جانشین نظام‌الدین قیصاری تعیین شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالقیوم کوهستانی که قبلاً به وصفت معاون امنیت پولیس در فرماندهی پولیس فاریاب ایفای وظیفه می‌کرد. اقای کوهستانی به عنوان فرمانده پولیس ولسوالی قیصار تعیین شد.

به گزارش اسپوتنیک، آقای عبدالقیوم کوهستانی از سوی جنرال نبی جان ملاخیل جانشین نظام‌الدین قیصاری که چهار روز قبل توسط نیروهای کماندو بازداشت و جهت تحقیقات به کابل منتقل گردید، به عنوان فرمانده ولسوالی قیصار تعیین شد.

برای برای آزادی نظام‌الدین قیصاری از چهار روز به این‌سو دادخواهی‌های گسترده در چندین ولایت شمال آغاز گردیده است.

© Sputnik / JAK / JAKعبدالقیوم کوهستانی
عبدالقیوم کوهستانی - اسپوتنیک افغانستان
عبدالقیوم کوهستانی

این حال، هزاران تن ازهواداران جنرال دوستم در جوزجان که در حال حاضر تمامی ادارات دولتی، مکتب‌ها، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و بزرگ راه ولایت‌های فاریاب ،سرپل و بلخ رابسته‌اند هشدار می‌دهند که اگر دولت به اعتراضات مدنی آنان پاسخ مثبت ندهد، در برابرش می‌ایستند.
به گفتۀ آنان، اگر حکومت، جامعه جهانی و حقوق بشر بیش از این در بارۀ رهایی نظام‌الدین قیصاری، نمایندۀ ویژۀ جنرال دوستم در فاریاب و باز گشت جنرال دوستم به کشور بی‌توجهی کنند، بزرگ‌راه کابل با تمامی بنادر تجارتی را بسته و برق وارداتی کابل را قطع می‌کنند.
شماری از این متعرضان شیشه‌های برخی از رستورانت‌های جوزجان را شکسته و به مالکان آن‌ها هشدار داده‌اند که در صورت فعالیت‌شان، به سزای سخت‌تر از این دچارخواهند شد.
هزاران تن ازهواداران جنرال دوستم و ائتلاف ملی نجات برای افغانستان در ولایت‌های بلخ، سرپل و سمنگان نیز به جاده‌ها ریخته و خواهان آزادی نظام‌الدین قیصاری و برگشت جنرال دوستم شده‌اند.
آنان با اشاره به تعیینات اخیر در فاریاب می‌گویند که ارگ با افراد دست نشاندۀ خود در پی تطبیق پروژۀ داعش در این ولایت است.
اعتراض‌ها و راهپیمایی در ولایت‌ها شمالی سبب شده است که صدها موتر باربری در مسیر شاهراه ولایت‌های سرپل، فاریاب و بلخ گیر بمانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала