رژیم غذایی مناسب امیدی برای درمان سرطان

© Fotolia / Photographee.euرژیم غذایی مناسب امیدی برای درمان سرطان
رژیم غذایی مناسب امیدی برای درمان سرطان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رژیم غذایی کیتوژنیک که محبوبیت آن را هر روز در میان هواداران ورزش و فیتنس افزایش می یابد، کار مغز و عضلات را بهبود می بخشد، برای شماری از داروهای ضد سرطانی نیز کمک می شود تا سریع تر تومور را از بین ببرند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مجله علمی Nature بنجامین هوپکینز متخصص مرکز مطالعات سرطان " مایر" در نیویورک و همکارانش معتقدند که، تأثیر مشابه رژیم غذایی کتوژنیک در روند کیموتراپی انسان را وادار می سازد تا مورد این فکر کند که چگونه بسیاری از روش های کلینیکی- سرم های گلوکز، غذاهای غنی از شکر یا مصرف گلوکوکورتیکوئیدها می توانند برای زنده ماندن بیماران سرطانی تاثیر نمایند.
رژیم کتوژنیک، یک رژیم بسیار کم کربوهیدرات است که شباهت های زیادی با رژیم اتکینز و سایر رژیم های کم کربوهیدرات دارد. در این رژیم مصرف کربوهیدرات به شدت کاهش داده شده و چربی جایگزین آن می شود.
این تغییرات منجر به حالتی متابولیک به نام "کتوزیس" می گردد. بعد از چند روز، چربی، منبع اصلی انرژی در بدن بیمارخواهد شد. این حالت موجب افزایش چشمگیر در میزان ترکیباتی به نام کتون ها در خون می شود. اگر رژیم کتوژنیک به عنوان یک شیوه ی درمانی برای سرطان مدنظر باشد، محتوای چربی به بالاتر از 90 درصد کالری بدن تبدیل خواهد شد. 

روش جدید دانشمندان روس برای درمان سرطان  لنفوم  - اسپوتنیک افغانستان
روش جدید دانشمندان روس برای درمان سرطان " لنفوم "

بسیاری از روش های درمان برای سرطان، قسمی برنامه ریزی شده اند که تفاوت های بیولوژیکی بین سلول های سرطانی و سلول های نرمال را هدف قرار می دهند. تقریباً تمام سلول های سرطانی یک ویژگی مشترک را دارا اند. آن ها از کربوهیدرات یا قند خون برای رشد و تکثیر تغذیه می کنند.
بیمار وقتی تحت تأثیر رژیم کتوژنیک قرار دارد، برخی از پروسه های طبیعی متابولیسمی تغییر کرده و قند خونت شان پایین می آید. در اصطلاح این حالت بنام "گرسنگی" سلول های سرطانی یاد می گردد.
تأثیر بلندمدت این " گرسنگی " برای سلول های سرطانی این است که آهسته تر رشد کرده، اندازه شان کوچکتر شده و حتی نابود می شوند. بنابراین به نظر می رسد رژیم کتوژنیک بتواند پیشرفت سلول های سرطانی را کاهش دهد زیرا میزان قند خون به سرعت کاهش می یابد.
شواهد نشان می دهد افرادی که قند خون بالا و دیابت دارند، احتمال بروز سرطان در آن ها بیشتر است. رژیم کتوژنیک می تواند در کاهش قند خون و کنترل دیابت بسیار موثر باشد.
البته این رژیم معایبی هم دارد و نباید خودسرانه و به مدت طولانی استفاده شود. در صورت نیاز حتما باید تحت نظر متخصص تغذیه از آن پیروی صورت گیرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала