تظاهرات ضد ناتو در جاده‎‌های بروکسل+ویدیو،عکس

© Sputnik / Alexey Vitvitskyتظاهرات ضد ناتو در جاده‎‌های بروکسل+ویدیو،عکس
تظاهرات ضد ناتو در جاده‎‌های بروکسل+ویدیو،عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تنها چند روز مانده به برگزاری نشست سازمان ناتو، معترضان به افزایش هزینه‌های نظامی کشورهای عضو این نهاد، در بروکسل دست به اعتراض زدند.

به گزارش اسپوتنیک، امروز شنبه در شمال پایتخت بلجیم تظاهرات اعتراضی آغاز شد این تظاهرات در رابطه به نشست سران ناتو که قرار است در هفته آینده در شهر بروکسل برگزار شود آغاز شده است.
سازمان‌دهندگان راهپیمایی، فعالان و سازمان‌های مختلف اجتماعی و انجمن‌ها می‌باشند این سازمان‌دهندگان تظاهرات با شعار دادن عدم "خوش‌آمدید ترامپ" به بروکسل، "بیاید یکبار دیگر جهان را بزرگ کنیم"، " جنگ بس‌ است" و ناتو توقف گردهم جمع شدند.
این تظاهرات از ایستگاه راه آهن شمالی شروع شد جای که اکنون تحت مراقبت شدید پولیس قرار دارد و همچنان در این راهپیمایی در حال حاضر چند صدنفر در مقابل این ایستگاه جمع شده اند.

در این راهپیمایی، نماینده یکی از سازمان‌های بلجیم که از هزینه 15 میلیارد یورو توسط مقامات بلجیم برای خرید جدیدترین جنگنده‌های امریکایی ناراضی است از کشوراش (بلجیم) خواست تا از سازمان ناتو خارج شود.
یکی از فعالان امریکایی به به تظاهرات کنندگان گفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا سیاست درواندیش را دنبال نمی‌کند این سیاست وی به این معنا است که او برای مردم اهمیت نمی‌دهد ما همه چیز به دونالد ترامپ را رد می‌کنیم و همچنان به آنعده سیاست‌مندارانی که سیاست ترامپ را قبول می‌کنند بگوییم که چنین سیاست، سیاست یک رهبر نیست.

دونالد ترامپ در روزهای آینده برای شرکت در نشست کشورهای عضو ناتو وارد بروکسل خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود وی در این نشست بار دیگر به مسئله لزوم افزایش بودجه نظامی کشورهای عضو این پیمان اشاره کند. پیش از این، وی بارها از کشورهای اروپایی به دلیل سهم کمتر آن‌ها در هزینه‌های ناتو انتقاد کرده بود. ترامپ از تمام کشورهای عضو ناتو درخواست کرده است هزینه‌هایی را که در پیمان آتلانتیک شمالی قید شده است، پرداخت کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала