احتمال برگزاری مذاکره مستقیم دولت افغانستان و طالبان در هفته جاری

© JAK احتمال برگزاری مذاکره مستقیم دولت افغانستان و طالبان در هفته جاری
احتمال برگزاری مذاکره مستقیم دولت افغانستان و طالبان در هفته جاری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی شورای عالی صلح می گوید تلاش ها جریان دارد تا مذاکره مستقیم دولت و طالبان در هفته جاری آغاز شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های کابل؛ سید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان در گفتگو با خبرنگاران گفته است که: تلاش ها جریان دارد تا مذاکره مستقیم دولت و طالبان در هفته جاری آغاز شود.
وی اظهار داشت: شورای عالی صلح با طالبان ارتباط برقرار کرده و امیدهای زیادی وجود دارد تا مذاکرات مستقیم طی روزهای آینده آغاز شود.
به گفته وی، شورای عالی صلح تدابیر اولیه برای آغاز گفتگوهای مستقیم دولت و طالبان را اتخاذ نموده و برای پیشبرد این امر کاملا آمادگی دارد.
طاهری افزود: گروه طالبان هنوز نماینده ای برای مذاکره با دولت معرفی نکرده است اما امیدواریم این مساله به زودی اتفاق بیفتد و طالبان به مذاکرات صلح پاسخ مثبت دهند. وی تاکید کرد که شورای عالی صلح انتظار دارد تا طالبان هرچه زودتر نمایندگان خود را معرفی نماید.
سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان تاکید کرد: این مذاکرات بین الافغانی خواهد بود و پس از پیشرفت مذاکرات، جامعه جهانی نیز به این روند اضافه خواهند شد.
گفتنی است که پس از برقراری آتش‌بس بین طالبان و دولت افغانستان در ایام عید فطر امیدها برای آغاز گفت‌وگوهای صلح افزایش یافته اما طالبان هرگونه مذاکره با دولت افغانستان را تا زمان خروج نظامیان خارجی ناممکن دانسته است.
طالبان در بیانیه‌ اخیر این گروه تصریح کرد؛ حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نیست زیرا مقامات دولتی صلاحیت تصمیم گیری درباره خروج نظامیان خارجی از این کشور را ندارد.
کارشناسان مسایل سیاسی منطقه بر این باورند که تحکیم صلح بین‌الافغانی تنها در صورت خروج نظامیان خارجی از افغانستان امکان پذیر است زیرا آتش‌بس اخیر نشان داد که طالبان و دولت افغانستان می‌توانند به توافق دست یابند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала