احتمال افزایش بی سابقه بهای جهانی نفت

© Fotolia / marrakeshhاحتمال افزایش بی سابقه بهای جهانی نفت
احتمال افزایش بی سابقه بهای جهانی نفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه ها از احتمال افزایش قیمت نفت تا 150 دالر برای هر بشکه گزارش داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از بلومبرگ، با استناد از تحلیگران سانفورد سی برنشتاین و شرکت SCB)) سطح بهای نفت می تواند به شدت افزایش یابد و به یک دالر در هر بشکه برسد.
اشاره شده است که این جهش ممکن است به دلیل کاهش سرمایه گذاری در اکتشاف جیولوژیکی نفت رخ دهد، که منجر به کمبود در بازار مواد اولیه خواهد شد.
کارشناسان به این واقعیت اشاره می کنند که در حال حاضر حجم ذخایر تثبیت شده تولید کنندگان بزرگ نفت در مقایسه با سال 2000، 30 درصد کاهش یافته است.
کارشناسان اعلام نمودند که هر گونه کمبود در عرضه به طور بالقوه به افزایش بیشتر بهای نفت، " حتا بیشتر از بهای 150 دالری برای هر بشکه نفت که در سال 2008" رخ داده منجر خواهد شد.
در عین حال، همچنین تأکید می شود که کمبود سوخت ممکن است برای یک دوره تقاضای فعال رخ دهد، زیرا بر اساس محاسبات، در دو دهه آینده جمعیت شهری آسیا به بیش از یک میلیارد نفر رشد خواهد کرد.
پیش از این، حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک، گفت که قیمت نفت می تواند به علت اقدامات و سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، به 100 دالر برای هر بشکه برسد.
عضو کمیته استراتژی انرژی اتاق تجارت و صنایع روسیه، رستم تانکایف، در مصاحبه ای با رسانه ها نوسانات قیمت دالری نفت در سال های اخیر را ارزیابی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала