نتانیاهو: اسرائیل استقرار نظامی ایران در سوریه را تحمل نمی‌کند

© AP Photo / Sebastian Scheinerنتانیاهو: اسرائیل استقرار نظامی ایران در سوریه را تحمل نمی‌کند
نتانیاهو: اسرائیل استقرار نظامی ایران در سوریه را تحمل نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدراعظم اسرائیل در آستانه دیدار با رئیس جمهور روسیه اعلام نموده است که کشورش استقرار نظامی ایران را در هیچ منطقهٔ سوریه تحمل نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل در جلسه هفته‌وار کابینه این کشور اعلام کرده است که وی برای "دیدار مهم" با ولادیمیر پوتین، ‌ٰرئیس جمهور روسیه عازم مسکو می‌شود.

نتانیاهو اعلام نموده است که استقرار نظامی ایران در هیچ یک از مناطق سوریه برای اسرائیل قابل قبول نمی‌باشد.

عدم پذیرش حضور نظامی ایران در سوریه یکی از دو اصل اساسی سیاست اسرائیل در رابطه با سوریه می‌باشد که به گفته نتانیاهو، وی آنرا در دیدار با پوتین به بحث بگیرد. اصل دوم این سیاست، تطبیق توافقنامه سال ۱۹۷۴ توسط سوریه و اردوی این کشور می‌باشد.

قبل از این صدراعظم اسرائیل خطاب به رهبران کشورهای اروپایی گفته بود: به تأمین مالی رژیم تروریستی که حامی مالی تروریزم علیه شما، در خاک شما است پایان دهید. سیاست باج دهی و ضعف در برابر حکومت ایران را متوقف کنید!

نتانیاهو با اشاره به روابط مداوم وی با روسیه و امریکا گفت: "این روابط با دو ابرقدرت عظیم همیشه برای امنیت اسرائيل مهم اند، به‌خصوص در حال حاضر".

مسوول دفتر مطبوعاتی حکومت اسرائیل گفته است که صدراعظم این کشور به تاریخ ۱۱ جولای جهت دیدار و مذاکره با ولادیمیر پوتین عازم مسکو می‌شود.

قابل ذکر است که از آغاز سال جاری تا حال نتانیاهو و پوتین دو بار با هم ملاقات نموده اند و هر دو ملاقات در مسکو صورت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала