کرواسیا آماده عبور از انگلستان و نسل 98

© Sputnik / Alexei Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر کرواسیا آماده عبور از انگلستان و نسل 98
کرواسیا آماده عبور از انگلستان و نسل 98 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با دو مرحله صعود به واسطه کسب پیروزی در ضربات پنالتی، کرواسیا در مرحله حذفی نتوانسته به اوج پتانسیل خود برسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ورزش‌سه، در حالی که بسیاری فکر می‌کردند با کیفیتی که کرواسیا دارد، در هر دو دیدار مقابل روسیه و دانمارک، در 90 دقیقه کار را تمام می‌کند، ولی تقابل با این دو تیم به ضربات پنالتی کشیده شد و این‌گونه، کرواسیا توانست به نیمه نهایی رقابت ها برسد. تاکتیک مورد استفاده روسیه و دانمارک، حسابی کرواسیا را دچار مشکل کرده بود و بازی روان و سرعتی این تیم را از جریان انداخته بود.
البته شاید بتوان گفت که دانمارک و روسیه تیم‌هایی نیستند که فوتبالی پیش‌رو و هجومی بازی کنند. این تیم ها تلاش‌شان بر این است که حریف را خسته و از کار بیندازند و روی ضد حملات به آنها ضربه بزنند. به خاطر این روش، کرواسیا فضای زیادی برای پیدا کردن در زمین حریف به دست نمی‌آورد و لوکا مودریچ و ایوان راکیتیچ نتوانستند تاثیر خاصی در میدان بگذارند.

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Croatian defender Domagoj Vida during the Russia vs Croatia match in Sochi on July 7
Croatian defender Domagoj Vida during the Russia vs Croatia match in Sochi on July 7 - اسپوتنیک افغانستان
Croatian defender Domagoj Vida during the Russia vs Croatia match in Sochi on July 7

در حقیقت مودریچ توسط سه بازیکن روس مهار شده بود و آنها کاپیتان کرواسیا را از بازی خارج کرده بودند. قدرت اصلی کرواسیا در خط میانی اش است و اگر این خط میانی از کار بیفتد، شانس پیروزی تیم کاسته می‌شود. با این حال، در مرحله گروهی اوضاع به کل متفاوت بود و برای مثال بازی هایی مثل دیدار با ارجنتین، خط میانی کرواسیا درخشان ظاهر شد.
آلبی سلسته تیمی نیست که تمایل به دفاع داشه باشد و برای همین بود که کرواسیا خوش درخشید. شکی نیست که خاویر ماسکرانو کمک بسیاری به موفقیت کرواسیا کرد ولی مودریچ و راکیتیچ با جادوی خود توانستند نتیجه خوبی رقم بزنند. خط میانی ارجنتین قادر به مهار ستاره های کرواسیا نبود. مودریچ ثابت کرد که چرا یکی از بهترین های جهان است و دائم از خط میانی به خط دفاع ارجنتین می‌زد.

© Sputnik / Alexandr Wilf /  مراجعه به بانک تصاویر Luka Modric, capitán de la selección de Croacia
Luka Modric, capitán de la selección de Croacia - اسپوتنیک افغانستان
Luka Modric, capitán de la selección de Croacia

او همچنان کار را با زدن گل سوم تیم ملی کشورش مقابل ارجنتین تمام کرد. به همین علت است که کروات‌ها شانس خوبی برای خود مقابل انگلستان قائل استند. انگلستان تیمی رو به جلو و پیشرو تر نسبت به دو رقیب قبلی کرواسیا است. همه چیز بستگی به این دارد که کرواسیا در این دیدار، خوش شانس باشد یا طلسم شود. خط میانی انگلستان، جردن هندرسون، دله آلی و جسی لینگارد استند.
هندرسون کمی جلوتر از مدافعان حضور دارد و از آنها حمایت می‌کند و لینگارد و آلی رو به جلو می‌روند. همین فاصله بین این 3 مهره، فضای خالی را برای کروات ها ایجاد می‌کند. البته که این تقابل اتفاق مهمی است ولی کرواسیا شانس بالایی برای پیروزی خواهد داشت. آنها می‌دانند حریفشان در نیمه نهایی نسبت به دو حریف قبلی، آسان تر خواهد بود. برای این نسل طلایی کرواسیا، زمان مناسبی فرا رسیده که برگی تازه در تاریخ فوتبال این کشور بنویسند و خاطران سال 98 را با خاطرات جدیدی جایگزین کنند. همانطور که در زبان کروات می‌گویند دولازی کوچی" به معنی "جام به خانه می‌آید".

قابل یادآوری است، مسابقات جام جهانی فوتبال از روز 14 جون آغاز شده تا 15 جولای 2018 در 12 استادیوم در 11 شهر روسیه از جمله مسکو، کالینینگراد، سن پترزبورگ، ولگاگراد، کازان، نیژنی نووگورود، سامارا، سارانسک، روستوف نا دونو، سوچی و یکاترینبورگ برگزار می‌شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала