نیروهای‌امنیتی‌: درعملیات ولید9 تلفات سنگین برطالبان وارد شده‌است

© Photo / MOD / MODنیروهای‌امنیتی‌: درعملیات ولید9 تلفات سنگین برطالبان وارد شده‌است
نیروهای‌امنیتی‌: درعملیات ولید9 تلفات سنگین برطالبان وارد شده‌است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عملیات ولید 9 در بخش‌های آسیب‌پذیر ولسوالی چمتال از سوی نیروهای دولتی راه‌اندازی شده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مقام‌های دفاعی و امنیتی ولایت بلخ، می‌گویند که در عملیات ولید 9 در ولسوالی چمتال این ولایت، تلفات سنگین بر طالبان وارد شده‌است.
این عملیات بامداد روز شنبه (16 سرطان) در بخش‌های آسیب‌پذیر ولسوالی چمتال ازسوی نیروهای دولتی راه‌اندازی شد.
جنرال محمداکرم سامح، فرمانده پولیس بلخ، می‌گوید که در این عملیات تلفات سنگین بر طالبان وارد شده‌است: "16تن از طالبان در این عملیات کشته شدند که اجساد هشت‌تن آنان در میدان نبرد به دست نیروهای دولتی افتاده‌است".

تلفات سنگین طالبان در قندهار - اسپوتنیک افغانستان
تلفات سنگین طالبان در قندهار

او گفت در اثر این عملیات، نُه روستا در ولسوالی چمتال از وجود طالبان پاک‌سازی شده‌است. او از روستاهای شورآبک، عرب‌مزاری، جرقلعه، آئین قلا و علی‌زایی نام برد که از وجود طالبان پاک‌سازی شده‌است.
عملیات ولید 9 در ولسوالی چمتال ولایت بلخ، پس‌از آن آغاز شد که طالبان در چند صدمتری مرکز ولسوالی چمتال رسیده بودند.
فرمانده پولیس بلخ می‌گوید 200جنگجوی طالب از ولایت‌های سرپل، جوزجان و بلخ یک‌جا‌شده و تصمیم داشتند که مرکز ولسوالی چمتال را سقوط دهند؛ اما با شکست سنگین روبه‌رو شدند.
جنرال جلال‌الدین یفتلی، فرمانده لوای دوم قول اردوی 209 شاهین، می‌گوید که نیروهای هوایی در این عملیات نقش مهم داشته‌است. اکنون آنان در تلاش‌اند تا این عملیات را ادامه دهند: "ما سر پلان‌گذاری کار داریم و این عملیات را انکشاف داده به مناطق علی‌زایی و مناطق چهاربولک و بیست‌پیکال و مناطق که دشمن آنجا جابه‌جا شده‌اند، به تعقیب‌شان در آنجا ها هم خواهیم رفت".
شماری‌از خانواده‌ها در اثر ناامنی‌ها از ولسوالی چمتال ولایت بلخ آواره شده‌اند. حالا برخی‌از باشنده‌گان این ولسوالی از سرکوب طالبان در این ولسوالی خرسند استند، اما می‌گویند که اگر پاسگاه‌های امنیتی بیشتر افراز نشود، ممکن است جنگجویان طالبان دوباره بخش‌هایی از این ولسوالی را سقوط دهند.
علی‌محمد، باشنده چمتال، به طلوع‌نیوز گفت: "در سه‌شب گذشته ناامنی خیلی زیاد بود خانواده‌ی من در دشت اولیا آواره شدند من رونده استم که آن‌ها را بیاورم کمی اوضاع خوب شده‌است".
عبدالجبار، باشنده چمتال، می‌گوید: "آروز دارم که همیشه آرامی باشد مردم در سایه‌ی امن و امان زندگی کند. مکتب‌ها باز باشد، سرک جور باشد".
چمتال از ولسوالی‌های آسیب‌پذیر ولایت بلخ به‌شمار می‌رود. بخش‌هایی از این ولسوالی با تهدید جدی امنیتی روبه‌رو است. چنانچه بارها طالبان و نیروهای دولتی در این ولسوالی باهم درگیر شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала