درخواست مجلس سنا از دولت / از سرکوب معترضان در شمال خودداری کنید

© Photo / FB / Salem Ezadyarدرخواست مجلس سنا از دولت / از سرکوب معترضان در شمال خودداری کنید
درخواست مجلس سنا از دولت / از سرکوب معترضان در شمال خودداری کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از اعضای سنای افغانستان با اشاره به هدف قرار گرفتن معترضان در شمال افغانستان تاکید کرد که دولت افغانستان باید از برخورد مسلحانه با معترضان خودداری کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " پارس تودی" در حالیکه طی روزهای گذشته نیروهای امنیتی افغان برای سرکوب معترضان از سلاح استفاده کردند اعضای سنای افغانستان به لزوم حل مسالمت آمیز بحران در شمال افغانستان تاکید کردند.
تظاهرات مردم در شمال افغانستان در اعتراض به بازداشت «نظام‌الدین قیصاری» نماینده جنرال دوستم از هفته گذشته تا کنون جریان دارد و معترضان خواستار بازگشت دوستم و آزادی قیصاری هستند.
محمد علم ایزدیار معاون سنای افغانستان در واکنش به استفاده نیروهای امنیتی از سلاح برای سرکوب معترضان به بازداشت «نظام‌الدین قیصاری» نماینده ژنرال «عبدالرشید دوستم» گفت: دولت در رسیدگی به اعتراضات شمال افغانستان باید امنیت عمومی را در نظر بگیرد.
معاون سنای افغانستان تصریح کرد ،دولت این کشور باید درباره اتفاقات اخیر به مردم توضیح داده و از طریق گفت‌وگو به خواسته‌های آنها رسیدگی کند.
«گل محمد رسولی» نماینده فاریاب در سنای افغانستان نیز گفت، دولت افغانستان باید با تدبیر و به شکل مسالمت آمیز بحران در شمال افغانستان را رفع کند.
تظاهرات مردم در شمال افغانستان در اعتراض به بازداشت «نظام‌الدین قیصاری» نماینده ژنرال «عبدالرشید دوستم» از هفته گذشته تا کنون ادامه دارد و معترضان بازگشت دوستم و آزادی قیصاری را خواستارند.
در این تظاهرات تاکنون حداقل چهار نفر کشته و بیش از ده نفر زخمی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала