وزیر خارجه بریتانیا استعفا داد

© AP Photo / Virginia Mayoوزیر خارجه بریتانیا استعفا داد
وزیر خارجه بریتانیا استعفا داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بوریس جونسون، وزیر امور خارجه بریتانیا از مقامش استعفا داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسوشتید پرس، سخنگوی دفتر نخست وزیر بریتانیا با تایید این خبر گفته است که ترزا می، نخست وزیر این کشور، استعفا وزیر خارجه را امروز (دوشنبه، 9 جولای) پذیرفته است.

به تاریخ 7 جولای ترزا می، نخست وزیر بریتانیا اعلام نموده بود در صورتی که بوریس جونسون، وزیر خارجه بریتانیا برای تغییر موضع پذیرفته‌شده مبنی بر بیرون‌شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا، تلاش نماید، وی را از وظیفه اش سبکدوش خواهد کرد.

همزمان با استعفای وزیر خارجه بریتانیا، دیوید دیویس، وزیر امور اخراج بریتانیا از تشکیل اتحادیه اروپا، نیز استعفای خویش را ارائه کرده است.

دفتر نخست وزیر بریتانیا با نشر یک خبرنامه اعلام نموده است: "در نیمه دوم روز، نخست وزیر (ترزا می) استعفای بوریس جونسون از مقام وزارت خارجه را پذیرفت. نخست وزیر از کار بوریس ابراز سپاس نمود. درمورد اینکه وزیر جدید چه کسی خواهد بود، در آینده نزدیک اعلام خواهد شد".

استعفای جونسون و دیویس، دو وزیر حکومت بریتانیا که در طول یک روز به دلیل وجود اختلاف‌نظرها درمورد بیرون‌شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا، صورت گرفته اند.

جونسون و دیویس دو وزیر کلیدی کابینه ترزا می به شمار می‌رفتند، که هردو طرفدار "برکسیت سخت" بودند. نخست وزیر بریتانیا روز جمعه گذشته از تصمیم اش درمورد نرم‌ساختن شرایط بیرون‌شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا خبر داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала