"جرمی هانت" وزیر خارجه جدید انگلیس شد

© Sputnik / Vitaly Podvitski"جرمی هانت" وزیر خارجه جدید انگلیس شد
جرمی هانت وزیر خارجه جدید انگلیس شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی استعفای بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس به دلیل اختلاف بر سر برگزیت در دولت ترزا می، جرمی هانت، وزیر صحت این کشور به سمت مذکور منصوب شد.

انتصاب جرمی هانت که چندین سال به عنوان وزیر صحت انگلیس خدمت کرده به عنوان جایگزین یکی از متحدان نزدیک ترزا می، نخست وزیر انگلیس، ممکن است تعادل تیم وزرای ارشد ترزا می درخصوص خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (بریگزیت) را تغییر دهد.
اگرچه جانسون یکی از فعالان عالی‌رتبه بریگزیت بود اما جرمی هانت در جریان رفراندوم سال 2016 میلادی از ماندن در اتحادیه اروپا طرفداری کرد.
با این حال جرمی هانت در اکتبر سال 2017 میلادی در مصاحبه‌ای گفته بود که به خاطر ملاحظه "تکبر ناامید کننده" در رفتار اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات، درخصوص بریگزیت تغییر عقیده داده است. 

​  

جرمی هانت پس از انتصابش به عنوان وزیر امور خارجه جدید انگلیس در توئیتی گفت: برای من افتخار بزرگی است که در این لحظه حساس در تاریخ کشورمان به عنوان وزیر امور خارجه منصوب. اکنون زمان آن است که برای دستیابی به یک توافق بریگزیت عالی از نخست وزیرخود حمایت کنیم. یا اکنون یا هیچ وقت.

علی‌رغم اعتصاب پزشکان، نارضایتی مردم از سطح تخصیص بودجه و دیگر چالش‌ها، جرمی هانت 51 ساله بیش از پنج ونیم به عنوان وزیر صحت انگلیس خدمت کرد که طولانی‌مدت‌ترین دوره در تاریخ وزارت بهداشت ملی انگلیس محسوب می‌شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала