نامه سران ائتلاف نجات به ناتو و متهم نمودن غنی

© Photo / Ata Mohammad Noor FBنامه سران ائتلاف نجات به ناتو و متهم نمودن غنی به قوم گرایی
نامه سران ائتلاف نجات به ناتو و متهم نمودن غنی به قوم گرایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سران ائتلاف نجات با ارسال نامه سرگشاده به ناتو غنی را به قوم گرایی متهم کردند.

درخواست های جنرال دوستم از دولت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
درخواست های جنرال دوستم از دولت افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلس، جنرال دوستم، عطا محمد نور و حاجی محمد محقق رهبران شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان، نامه ای هشدار آمیز به سران ناتو را امضاء کرده اند که در آن، اشاره شده است که کشور های عضو ناتو ممکن است شریک توطئه های ضد ملی حکومت غنی باشند.

در نامه آمده است:- "بیم داریم نشود که کشور های متحد افغانستان نا خواسته شریک جرم حکومت مرکزی علیه مردم ما شوند.

نمایندگان شما با شخصیت های مهم جریان های سیاسی و چهره های با نفوذ مردمی در تماس نیستند و تنها با همین حلقات در ارگ دیدار می کنند. حال آن که ما «نظام طالبانی حامی تروریزم و دهشت افگنی را در همیاری با نیروهای بین المللی سقوط داده ایم. ما چاره ای جز مبارزه در جهت تامین آینده ای بهتر برای مردم خود نداریم و تحت هر نوع شرایط در کنار مردم باقی می مانیم".

در بخشی از این نامه آمده است، که احزاب جمعیت اسلامی افغانستان، جنبش اسلامی افغانستان و حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان که امروز ائتلاف نجات برای افغانستان را تشکیل داده‌اند، احزابی هستند که نظام طالبانی حامی تروریزم و دهشت افگنی را در همکاری با نیرو های بین المللی در سال ٢٠٠١ سقوط دادند.
اعضای ائتلاف برای نجات افغانستان در این نامه، محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان را به قوم‌گرایی متهم کرده و نوشته‌ است:- "متاسفانه، حلقات معين در حكومت مطلق العنان مركزي و در راس آنان داکتر محمداشرف غنی، طي سال‌هاي اخير همه مساعي شان را در راستاي تحميل حاكميت يك حلقۀ خاص قومی بر ساير اقوام به خرج داده اند و وضعيت بحراني جاري در افغانستان يكبار ديگر خاطرات تلخ تاريخ گذشته را در اذهان مردم ما تازه نموده است".

در این نامه آمده است که رییس جمهور غنی تحت نام پروسه‌ی صلح همواره سعی کرده تا زمینه توسعه نفوذ گروه‌های دهشت افگن را بر سایر مناطق فراهم سازد.

این در حالیست، که رهبران حکومت وحدت ملی امروز(سه شنبه، ۱۹ سرطان) برای شرکت در نشست ناتو به بروکسل رفته‌اند.

یادآوری می کنیم، که نقطه اوج واکنش های سران ائتلاف نجات زمانی نمایان شد که لشکر 209 شاهین نظام الدین قیصاری را دستگیر، لت و کوب و پس از آن به کابل انتقال دادند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала