افتتاح کنسولگری افغانستان در ترمذ ازبیکستان

© Sputnikافتتاح کنسولگری افغانستان در ترمذ ازبیکستان
افتتاح کنسولگری افغانستان در ترمذ ازبیکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه ازبیکستان از افتتاح قریب‌الوقوع کنسولگری جدید افغانستان در شهر ترمذ ازبیکستان خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ازبیکستان با نشر یک خبرنامه نوشته است که تصمیم افتتاح کنسولگری افغانستان در ترمذ در نتیجه سفر هیئت دولتی ازبیکستان به رهبری عبدالعزیز کمیلوف، وزیر خارجه این کشور به افغانستان، گرفته شده است.

در خبرنامه وزارت خارجه ازبیکستان آمده است که این هیئت در جریان دیدارها و گفتگوها، مسایل مهم روابط دوجانبه، بخصوص به اجرا رسانیدن توافقاتی که در جریان سفر رسمی رئیس جمهور افغانستان به ازبیکستان در ماه دسمبر سال 2017، صورت گرفته بود، بحث و گفتگو نموده است.

خبرنامه می‌افزاید که هیئت دولتی ازبیکستان با مقامات افغانستان درمورد عملی‌شدن پروژه‌های بزرگ مشترک در بخش نوآوری، ارتباطات و انتقالات و همچنان پروژه‌های تجارتی-اقتصادی، نیز تبادل نظر نموده است.

قبل از این جمشید هوجایی، وزیر امور تجارت خارجی ازبیکستان از افزایش میزان تجارت افغانستان و ازبیکستان خبر داده گفته بود که این روابط در حال توسعه اند.

محمد اشرف غنی، رئیس‌ جمهوری افغانستان در دیدار با هیئت دولتی ازبیکستان اعلام نموده است که تلاش می‌کند تا تجارت میان دو کشور را "دوطرفه" سازد. رئیس جمهور کشور به نهادهای مربوط دستور داده است تا فهرست صادرات افغانستان را به ازبیکستان را آماده سازند تا "بیلانس تجارتی میان دو کشور برابر شود."

رئیس‌ جمهور غنی هم‌چنان گفته که قرار است در نزدیک "نایب‌آباد" حیرتان، زون صادراتی ایجاد شود.

قابل ذکر است که هیئت دولتی ازبیکستان با حضور عصمت الله ارگشوف، نمایندۀ ویژۀ رئیس جمهور ازبیکستان برای افغانستان، عطابیک اکبراوف، رئیس ادارۀ همکاری با کشورهای آسیای جنوبی، افریفا، آسیا و شرق میانه و خواجه شادمانوف، سفیر ازبیکستان در افغانستان، با شماری از مقامات بلندپایه افغانستان دیدار و گفتگو نموده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала