دانش در دیدار با دوستم: حضور تان در افغانستان یک ضرورت است

© Photo / دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوریدیدار جنرال دوستم و سرور دانش در ترکیه
دیدار جنرال دوستم و سرور دانش در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرور دانش در این دیدار، حضور دوباره جنرال دوستم در کشور را یک ضرورت خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در جریان سفر به شهر انقره، پایتخت ترکیه با جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان دیدار و گفتگو نموده است.

دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست جمهوری افغانستان با نشر یک خبرنامه نوشته است که استاد سرور دانش که برای اشتراک در مراسم تحلیف رئیس جمهوری ترکیه به انقره رفته است، شام دیروز (دوشنبه، 18 سرطان) با جنرال دوستم دیدار کرده است.

در خبرنامه آمده است که این دیدار "در فضای دوستانه" صورت گرفت و معاونین ریاست جمهوری کشور درباره اوضاع جاری کشور صحبت نموده، بر ضرورت تحکیم روند صلح و تفاهم ملی، نیاز به وحدت و همسویی اقوام باهم برادر کشور و حل مسایل مختلف از طریق گفتگوهای مستقیم و سازنده، تاکید کرده اند.

آقای دانش حضور معاون اول ریاست جمهوری را در داخل کشور به عنوان یک شخصیت بزرگ و تأثیر گذار ملی، یک ضرورت و گام مؤثر در جهت تحكيم روند تفاهم ملی، پيشرفت پروسه صلح، برگزاری انتخابات و استحكام وحدت ملی عنوان کرده است.

خبرنامه می‌افزاید که جنرال دوستم ضمن تشکری از معاون دوم رئیس جمهور افغانستان گفته است که حل مشکلات کشور و تحکیم وحدت در این شرایط حساس، نیازمند وسعت نظر و از خودگذری است.

روز یکشنبه، 17 سرطان عطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان، محمد محقق، معاون ریاست اجراییه و رهبر حزب وحدت مردم و همچنان عنایت‌الله بابر فرهمند، رئیس دفتر معاون اول ریاست جمهوری کشور طی یک نشست خبری اعلام نمودند که جنرال دوستم را به کشور باز می‌گردانند.

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهور افغانستان، بیش از یک سال می‌شود که به ترکیه است و گفته می‌شود که اجازۀ برگشت به کشور را ندارد. او پس از آن‌که از سوی احمد ایشچی، والی پیشین جوزجان به بدرفتاری متهم شد، به ترکیه رفت و تاکنون برنگشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала