اپلیکیشن ظاهرا ورزشی/ پوششی برای جاسوسی از نظامیان

© AP Photo / Bebeto Matthewsاپلیکیشن ظاهرا ورزشی/ پوششی برای جاسوسی
اپلیکیشن ظاهرا ورزشی/  پوششی برای جاسوسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نرم افزارمحبوب Polar Flow تناسب اندام، امکان دریافت اطلاعات محرمانه در مورد مکان های نظامی و افسران اطلاعاتی در سراسر جهان را فراهم می سازد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Bellingcat، به کمک این نرم افزار حتا امکان نشر اطلاعات شخصی آنعده نظامیان روسی که در کریمه در جا های محرم سپورت می کنند، نیز موجود است.
پس از آنکه محققان کشف کردند برنامه کاربردی پلار Polar ،که عموما برای فعالیت های ورزشی استفاده می شود، ممکن است اطلاعات حساس درباره نظامیان و اعضای سازمان های اطلاعاتی 69 کشور را فاش کند، کاربرد مکان یابی این برنامه را غیرفعال کردند.
این تصمیم در حالی اتخاذ شد که پیشتر نیز وزارت دفاع امریکا در استفاده از برنامه کاربردی مشابهی موسوم به استراوا Strava بازنگری کرده بود. زیرا این برنامه مکان نظامیان را در پایگاه های امریکا در جهان افشا می کرد.
کارشناسان امنیتی در هالند روز یکشنبه اعلام کردند موفق شدند به اطلاعات شش هزار نفر از دوازده ملیت مختلف از جمله نظامیان امریکا و اعضای سازمان های اف.بی.آی و ان.اس.ای از طریق این برنامه دسترسی پیدا کنند.
درپی انتشار این تحقیق در پایگاه خبری De Correspondent، فوکه پوستما در وبلاگی نوشت " فقط با چند کلیک، می توانیم یک افسر عالی رتبه را پیدا کنیم که در پایگاهی که به دلیل وجود سلاح هسته ای شناخته شده است، پیاده روی می کند."
وی افزود "با استفاده از برنامه کاربردی پلار می توانیم نظامیان کشورهای غربی را در افغانستان بیابیم. استفاده از نام و تصویر پروفایل آنها با پرفایلشان در شبکه های اجتماعی هویت نظامیان و درجه داران را نیز مشخص می کند."
محققان همچنین اعلام کردند اطلاعات حساسی مانند آدرس شخصی کاربران در زیر دریایی ها، امریکایی هایی که در منطقه سبز بغداد هستند و یا نظامیان روسی در کریمه نیز فاش شده است.
پلار در بیانیه ای اعلام کرد موردی را که کاربران از طریق آن اطلاعات تبادل می کردند حذف کرده است. پلار تصریح کرد این موضوع تنها در زمینه های عمومی نبوده زیرا کاربران خود اطلاعات را به اشتراک می گذارند.
رئیس شرکت به این تحقیقات عکس العمل نشان داد. نمایندگان این شرکت به طور رسمی عذرخواهی کرده و بیان داشتند که نقشه ی فعالیت کاربران را خاموش می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала