رد پیشنهادهای الون ماسک برای نجات کودکان تایلندی

© AP Photo / Chiang Rai Public Relations Officeرد پیشنهادهای الون ماسک برای نجات کودکان تایلندی
رد پیشنهادهای الون ماسک برای نجات کودکان تایلندی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات تایلندی پیشنهادهای متعدد الون ماسک، رئیس شرکت تسلا، مبنی بر نجات کودکان گیرمانده در غار پر از آب در تایلند را رد نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، امروز در تایلند عملیات نجات تیم فوتبال کودکان که در نتیجه سیلاب‌ها در یک غار پر از آب گیر مانده بودند، به پایان می‌رسد.

در این عملیات صدها متخصص (آب‌بازهای داخلی و دواطلبان از کشورهای مختلف جهان) اشتراک ورزیده اند. اکثریت این کودکان نجات داده شده اند و گروه نجات امیدوار است که چهار عضو باقی‌مانده و مربی این تیم را امروز (سه شنبه، 10 جولای) نجات دهند.

قابل ذکر است که یکتن از اعضای گروه نجات در جریان این عملیات جان باخته است.

 

الون ماسک، کارآفرین امریکایی که بنیانگذار شرکت تسلا موتورز و شرکت فضایی اسپیس‌اکس می‌باشد، در پنجمین روز پس از آنکه این کودکان در غار دریافت شدند، برای نجات این کودکان اعلام آمادگی کرد.

ماسک نخست در صفحه توییتر اش نوشته بود که چند انجنیر را برای کمک در تخلیه آب از غار، به تایلند می‌فرستد. سپس به گفته وی، گروه کاری متخصصان وی در مدت کم برای انتقال کودکان "کپسول‌های نجات" ساخت. و در نهایت اعلام کرد که در حوض مخصوص "زیردریایی کوچک" نجات که بخشی از راکت "فالکون" است، تست می‌شود.

مقامات تایلند همه پیشنهادات این مخترع را رد نمودند. به نظر کارشناسان، پوست نمودن ویدیوی که در آن آب‌بازها در داخل حوض کپسول آهنی را با خود انتقال می‌دهند، با عملیات واقعی که باید در آن نجات‌دهندگان فاصله چندکیلومتری را در تاریکی طی نموده، از شکاف‌های عمودی چهل سانتی‌متری که حتی عبور از آن با بالون اکسیجن ممکن نیست (نجات‌دهندگان مجبور اند تا نخست خود شان و سپس بالون‌ها شان را عبور دهند)، بسیار تفاوت دارد و در آنجا حق اشتباه و زمان برای "تست‌نمودن" وجود ندارد.

عملیات خارج کردن 12 کودک تایلندی و مربی‌شان که از 23 جون در پی سیلاب در این غار محبوس شده‌بودند، صبح روز یکشنبه 8 جون آغاز شد. گفته شده بود که برای هر کودکی که از غار خارج شود یک واحد پشتیبانی صحی به همراه امبولانس و هلیکوپتر در نظر گرفته شده است. مسوولان در تایلند اعلام کرده بودند که این عملیات حداقل سه تا چهار روز به طول خواهد انجامید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала