شهروندان افغانستان چگونه جام جهانی می‌بینند؟

© Sputnik / MPشهروندان افغانستان چگونه جام جهانی می‌بینند؟
شهروندان افغانستان چگونه جام جهانی می‌بینند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در میان مشکلات فراوان و خبرهای جنگ و خشونت، شهروندان افغانستان اما رقابت‌های جام جهانی فوتبال را در خانه، سر کار و یا محلات عمومی با دقت به تماشا می‌نشینند.

 

 

در افغانستان علاقمند تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید اسپانیا بیشتر از دیگر تیم‌هاست و به همین دلیل علاقمند تیم‌های پرتگال و ارجنتاین نیز به دلیل حضور دو فوق ستاره یعنی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در این تیم‌ها نیز بیشتر است.

محمد کبیر، در یکی از محلات کابل دکان خوراکه فروشی دارد. او در روز نخست عید در دکان مشغول کار و تماشای همزمان جام جهانی فوتبال است.

محمد کبیر می‌گوید که طرفدار تیم برازیل است و از بازی نیمار و کوتینیهو در این تیم خوشش می‌آید. او برازیل، آلمان، فرانسه، اسپانیا و ارجنتاین را چانس‌های نخست برای قهرمانی در این رقابت‌ها می‌پندارد.

محمد کبیر می‌گوید که فوتبال سبب می‌شود تا فشار و استرس زندگی کاهش یافته و تماشای این بازی‌ها، در شرایط کشور ما بسیار مفید است.

پشت صحنۀ پخش جام جهانی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
پشت صحنۀ پخش جام جهانی در افغانستان + ویدیو

افغانستان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور ندارد و پیش از این نیز سابقهٔ صعود به هیچ جام جهانی را نداشته است، اما ایران در همسایگی این کشور، پنجمین حضور خود در جام جهانی را تجربه می‌کند.

سید جمال، دانش‌آموز صنف هشتم مکتب در کابل است. او شبانه با دوستانش به یک رستورانت آمده تا بازی ایران – مراکش را تماشا کند.

او می‌گوید: «علاقمند فوتبال استم. حالا بازی ایران و مراکش را تماشا داریم که هر لحظه جالب شده روان است. من خوش دارم که ایران برندهٔ بازی باشد».

شماری از شهروندان افغانستان نیز تکت‌های حضور در ورزشگاه و تماشای مستقیم بازی‌های جام جهانی را خریداری کرده اند. این تماشاگران می‌گویند که فراهم شدن فرصت دیدن جام جهانی از نزدیک برای شهروندان افغانستان یک دستآورد بسیار خوب است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала