چرا "غنی" و "عبدالله" جداگانه به بروکسل رفتند؟

© AP Photo / Alik Kepliczچرا "غنی" و "عبدالله" جداگانه به بروکسل رفتند؟
چرا غنی و عبدالله جداگانه به بروکسل رفتند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان و رئیس اجرایی کشور برای شرکت در نشست سازمان ناتو با محوریت افغانستان در دوپرواز جداگانه عازم بروکسل شدند، گفته می شود که این اتفاق ناشی از افزایش اختلاف سران حکومت وحدت ملی است.

به گزارش اسپوتنیک، برخی از خبرنگاران در فضای مجازی اعلام کردند که سفر جداگانه سران حکومت وحدت ملی برای نشست ناتو در بروکسل نشاندهنده افزایش اختلاف اشرف غنی و عبدالله عبدالله در آستانه این نشست است.
خبرنگار «واشنگتن پست» در کابل نیز درباره این موضوع در توئیتی نوشت که ظاهرا «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و «عبدالله» رئیس اجرایی این کشور برای حضور در نشست ناتو در دو پرواز مختلف عازم بروکسل شدند.
به گفته وی این سفر می‌تواند نشانه شکاف احتمالی و در حال گسترش بین رهبران حکومت وحدت ملی باشد.
«سید صلاح الدین» اظهار داشت: «نمی‌دانم رهبران سازمان ناتو در این باره چه فکری خواهند کرد».
تاکنون سخنگویان دولت افغانستان درباره این موضوع اظهار نظری نکرده‌اند اما اخیرا نیز طرح غنی برای آتش‌بس یکجانبه با طالبان و همچنین برکناری وزیر آب و انرژی مورد انتقاد عبدالله قرار گرفته بود.
اخیرا عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان ضمن انتقاد از عدم مدیریت آتش‌بس بر ضرورت تصویب طرح صلح دولت برای مذاکره با طالبان توسط نمایندگان مردم تاکید کرده بود.
پس از آن نیز اشرف غنی نیز در یک کنفرانس خبری بدون اشاره مستقیم به اظهارات عبدالله تاکید کرد: چه کسی صلاحیت اعلام جنگ و صلح را دارد و از مردم نمایندگی می‌کند را قانون مشخص کرده است و اگر کسی به نمایندگی از مردم افغانستان صحبت می‌کند باید مشخص کند که چه قانونی به آنها حق نمایندگی از ملت افغانستان را داده است.
از سوی دیگر نیز استفاده غنی از محافظان گارد ریاست جمهوری برای مسدود کردن دفتر «علی احمد عثمانی» و برکناری وی از مقام ریاست وزارت آب و انرژی نیز انتقاد رئیس اجرایی را افغانستان را در پی داشت و عبدالله خواستار ابقای عثمانی در مقامش شده بود.
با این حال عثمانی با پافشاری غنی برکنار شد و پس از آن نیز عبدالله وی را به عنوان مشاور ارشد خود منصوب کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала