ترامپ: استراتژی جدید در افغانستان مایوس کننده است

© AFP 2023 / Saul Loebترامپ: استراتژی جدید در افغانستان مایوس کننده است
ترامپ: استراتژی جدید در افغانستان مایوس کننده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور ایالات متحده پس از گذشت یک سال از استراتژی جدید آمریکا در مورد افغانستان گفته است که استراتژی جنگ در افغانستان، مایوس کننده است و باید بازنگری شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل رویترس، چند تن از مقام های ارشد آمریکایی بدون ذکر هویت شان این موضوع را بیان داشته اند. آنان تاکید کرده‌اند که در کاخ سفید تصمیم برآن‌است تا "دونالدترمپ، در ماه‌های آینده روی استراتژی جنگ در افغانستان بازنگری کند".
همچنان رویترز به نقل از چندین مقام دولت آمریکا نوشته است که کاخ سفید تاهنوز به گونه‌‌ی رسمی فرمان بازنگری این استراتژی را صادر نکرده است، بلکه آنان قصد دارند تا از موثریت آن ارزیابی کلی داشته باشند.
رییس‌ جمهوری آمریکا در ماه اگست ۲۰۱۷، استراتژی جدید خود را در باره‌ی جنگ افغانستان اعلام کرده بود که مورد حمایت دولت افغانستان و جامعه‌ی جهانی قرار گرفت.
بربنیاد استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان، آنان تعهد سپرده بودند که مشاوران نظامی، مربیان جدید اعزام شود و نیرو‌های ویژه آمریکایی و پشتیبانی قوای هوایی از نیروهای امنیتی افغانستان، افزایش یابد و کمک‌های نظامی-تسلیحاتی آمریکا برای نیروهای امنیتی افغانستان نیز دوامدار خواهد بود.
هرچند حکومت افغانستان از کارامدی استراتژی جدید آمریکا در قبال جنگ افغانستان ستایش می‌کنند و می‌گویند، توانمندی‌های نیروهای امنیتی افغانستان بهبود یافته است، اما آمریکا در این مورد مطمیین نیست و قصد دارد این استراتژی جنگی شان را بازنگری کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала