مطمئن ترین ارز جهان نامبرده شد

© Photo / Japanexperterna.seمطمئن ترین ارز جهان نامبرده شد
مطمئن ترین ارز جهان نامبرده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحلیلگران مرکز مالی معتبر امریکایی، در صورت فرارسیدن بحران جهانی اقتصادی، مطمئن ترین ارزها را معرفی نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به تقل از بلومبرگ، JP Morgan Chase،شرکت معتبر مالی امریکا در گزارشی نوشت که: دالر سنگاپور، ین جاپان، فرانک سوئیس ودالر امریکایی در صورت بحران مالی جهانی، از جمله مطمئن ترین ارز ها به حساب می روند.
در این گزارش آمده است: "رکود اقتصادی زمانی اتفاق می افتد که طلبکاران به طور همزمان از وام گیرندگان بازگرداندن پول خود را تقاضا کنند. سه از چهار ارز اصلی در جهان موجود است که می توانند در طول رکود اقتصادی مورد استفاده قرار گیرند؛ و این ها عبارتند از، پول کشورهای است که می توانند موقعیت های بسیار قوی را در بازارهای خارجی جهان به خود اختصاص دهند."

به گفته تحلیلگران، قابل اعتماد ترین ارز ذکر شده در این فهرست ، ین جاپان است است و دالر سنگاپوردر مقایسه با آن کمتر قابل اعتماد می باشد. دالر امریکایی نیز قابلیت اطمینان خود را از دست نخواهد داد، زیرا این ارز پول اصلی برای معاملات مالی جهانی بشمار می رود.
در صورت بحران، کارشناسان توصیه می کنند که از ارزهای بازار های در حال رشد مثلا دالر نیوزیلاند، صرف نظر کرد زیرا قیمت این ارز در دوره بحران به طور قابل توجهی کاهش می یابد که می تو اند باعث از دست دادن 17 در صد کل بودجه شود.
با این حال، تحلیلگران JP Morgan معتقدند که اکنون موقع آن نرسیده تا در مورد بحران جهانی صحبت شود.ا«]ا فقط توصیه می کنند تا کشور ها در صورت بحران جهانی خود را آماده سازند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала