جبهه متحد آلمان و چین در برابر امریکا

© REUTERS / Damir Sagoljجبهه متحد آلمان و چین در برابر امریکا
جبهه متحد آلمان و چین در برابر امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین امیدوار است بیانیه مشترکی با اتحادیه اروپا در محکومیت سیاست اقتصادی ترامپ صادر کند.

به گزارش اسپوتنیک، لی که چیانگ، نخست‌وزیر چین، آلمان را به عنوان نخستین سفر دوره‌ای خود به اروپا انتخاب کرد و از آلمان بازدید کرد. در برلین توافقنامه‌هایی به ارزش 23 میلیارد دالر به امضا رسید و کشور چین وعده داد دسترسی به بازار داخلی خود را برای سرمایه‌گذاران اروپایی آسان کند.
اینکه صادرات هم کشور چین و هم کشور آلمان به امریکا به مراتب بیشتز ار واردات آنها از ایالات متحده امریکا است، دو کشور را متحد می‌سازد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا بارها از ضرورت رفع این عدم توازن در تجارت سخن گفته و کاخ سفید در نهایت حقوق گمرکی مضاعف باری واردات وضع کرد که در نتیجه آن فقط چین 34 میلیارد دالر ضرر کرد.

پشتیبانی وزیران خارجه آلمان و چین از ماندن ایران در توافق نامه برجام - اسپوتنیک افغانستان
پشتیبانی وزیران خارجه آلمان و چین از ماندن ایران در توافق نامه برجام

بازدید نخست وزیر چین از اروپا به نزدیکی کشورهایی که از سیاست اقتصادی ترامپ ضربه دیده اند کمک کرد و وی در سخنرانی خود در صوفیه پایتخت شهر بلغارستان گفت پکن تعرفه‌های گمرکی برای واردات کالاها به چین را کاهش خواهد داد. همچنان انگلا مرکل، صدراعظم آلمان تاکید کرد حقوق گمرکی مضاعف امریکا برای واردات از چین به کارآفرینان آلمانی نیز ضرر وارد نمی سازد.
پکن به کمک اروپا در مبارزه با امریکا امیدوار است. در نظر است دیدار سران چین و اتحادیه اروپا برای بحث درباره مسائل مربوط به همکاری سیاسی و اقتصادی دو طرف روز های 16 و 17 جولای برگزار شود و در پایان آن اعلامیه مشترکی صادر شود.

در سال های اخیر روابط سیاسی و اقتصادی آلمان و چین رشد قابل توجهی یافته است. روابط استراتژیک تجاری برلین و پکن در سال 2004 آغاز و در سال 2014 به یک روابط اقتصادی مفصل و راهبردی بدل شد.
به لحاظ سیاسی آلمان، پکن را به عنوان یک شریک مهم و استراتژیک قلمداد می‌کند که نقش بسیار مهمی در فعالیت های تجاری برلین در شرق آسیا ایفا می‌کند. سرمایه گذاری دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و سیاسی سبب شده نا رابطه آنها از حالت صرفا تجاری خارج شده و به یک ارتباط قدرتمند همه جانبه بدل شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала