طوفان شدید در چین مردم را از خانه‎‌هایشان فرار داد+ویدیو،عکس

© REUTERS / Stringerطوفان شدید در چین مردم را از خانه‎‌هایشان فرار داد+ویدیو،عکس
طوفان شدید در چین مردم را از خانه‎‌هایشان فرار داد+ویدیو،عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تا به حال حدود 580 هزار نفر از خانه‌هایشان به خاطر هجوم سوپر طوفان شدید "ماریا" در شرق چین تخلیه شده به جا امن انتقال داده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، اداره دولتی مبارزه با عواقب سیل‌ها و خشکسالی ها در چین گفته است که تا حال در حدود 580 هزار نفر از خانه‌هایشان به خاطر هجوم سوپر طوفان "ماریا" که در شرق چین رخ داده است تخلیه و به جاهای امن انتقال داده شده است.
استان فوجیان (37 میلیون جمعیت) و استان چجیانگ (54 میلیون نفر جمعیت) در سواحل شرقی چین با هجوم طوفان و باران‌های سنگین سیل آسا روبرو شده اند.
در رابطه با وقوع طوفان بیش از 20 هزار کشتی ماهیگیری فعالیت خود را متوقف کرده و بخه بنادر مراجعت کرده اند.

پیش از این مقامات هواشناسی چین روز سه شنبه بالاترین سطح هشدار را برای طوفان قریب الوقوع ماریا صادر کرده بود و هشدار داده بود که سرعت بادهای میانه این طوفان به عدد 16 در مقیاس بیوفورت خواهد رسید.
چیان چیفنگ کارشناس سازمان هواشناسی چین گفت: "چین چهار رنگ را برای سطوح مختلف طوفان ها در این کشور طراحی کرده است که از همه خطرناک تر و شدیدتر رنگ سرخ است. پس از آن رنگ های نارنجی، زرد و آبی قرار دارند. هشدار سرخ به آن معناست که طوفانی قدرتمند در 48 ساعت آینده به یک منطقه می رسد. این بالاترین سطح هشدار در کشور ماست".
طوفان رفت و آمد قطارهای راه آهن و پرواز طیاره‌ها را در مناطق آسیب دیده متوقف کرده است.

به نوشته رسانه های چینی، خسارت اقتصادی مستقیم طوفان به 490 میلیون یوان (73.4 میلیون دالر) رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала