ناتو به طالبان: در میدان‌های جنگ پیروز نمی‌شوید

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر ناتو به طالبان: در میدان‌های جنگ پیروز نمی‌شوید
ناتو به طالبان: در میدان‌های جنگ پیروز نمی‌شوید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرمنشی عمومی ناتو گفته است که ناتو در افغاستان باقی می‌ماند تا از نیروهای امنیتی و دفاع این کشور حمایت کنند. او گفته است که طالبان در میدان‌های جنگ پیروز نخواهند شد، زیرا آنها در کنار افغانستان و در کنار نیروهای امنیتی افغانستان باقی می‌مانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشدار، نشست سران ناتو که در آن رئیس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله رهبران حکومت وحدت ملی نیز اشتراک کرده اند، روز گذشته در بروکسل آغاز شد و قرار است امروز پنج شنبه در مورد ادامه کمک‌های این سازمان به نیروهای امنیتی تا سال 2024 بحث و گفتگو شود.

توافق ناتو بر تمویل نیروهای افغان تا سال 2024 میلادی - اسپوتنیک افغانستان
توافق ناتو بر تمویل نیروهای افغان تا سال 2024 میلادی

ینس ستولتنبرگ روز گذشته پیش از آغاز نشست به خبرنگاران گفته است که مأموریت غیر نظامی ناتو در افغانستان ادامه خواهد یافت و نیروهای این سازمان در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به مشوره دهی و آموزش نیروهای افغانستان ادامه خواهند داد.
قرار است امروز مشخص شود که اعضای این سازمان تا سال 2024 حکومت افغانستان به ویژه نیروهای امنیتی افغانستان را حمایت های مالی نمایند.
دبیر کل ناتو در یک نشست خبری گفت: "پیام من به طالبان این ست که شما در جنگ پیروز نمی‌شوید و اگر به گفتگو حاضر شوید، دست آورد بیشتری خواهید داشت".
به نظر می‌رسد حکومت افغانستان با یک بسته‌ای پیشنهادی و گزارش خوبتر از کارهای یک سال گذشته شان به این نشست خواهند رفت. احتمالا آتش‌بس سه روزه یکی از دست آوردهای حکومت افغانستان در این نشست باشد که به جامعه جهانی بگوید، اگر آنها کمک کنند، جنگ در افغانستان خاتمه خواهد یافت.
در نشست امروز قرار است رئیس‌جمهور غنی نیز برای اشتراک کننده‌گان صحبت کند و در مورد آینده افغانستان حرف بزند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала