دونالد ترامپ به جنگ با ناتو کمر بسته است

© REUTERS / Jonathan Ernstدونالد ترامپ به جنگ با ناتو کمر بسته است
دونالد ترامپ به جنگ با ناتو کمر بسته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نه گوئید که به شما هشدار نه داده بودند. در طول دو روز اخیر در آستانه اجلاس امروزی ناتو در بروکسل دونالد ترامپ تویت راجع به بی عدالتی در ناتو و کسر در تجارت بین اتحادیه اروپایی و کشورش منتشر ساخته است.

فریدی گریی (Freddy Gray) در مقاله منتشره در نشریه «The Spectator»، چاپ انگلستان در ادامه می نویسد، او به جرمنی اشاره کرد و آن کشور را به خاطر سهم ناکافی در بودجه دفاعی پیمان اتلانتیک شمالی انتقاد کرد و سه بار کسر بیلانس تجارتی با اروپا را به اندازه 151 میلیارد دالر یاداوری نمود.

© Sputnik / Aleksei Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر دونالد ترامپ به جنگ با ناتو کمر بسته است
دونالد ترامپ به جنگ با ناتو کمر بسته است - اسپوتنیک افغانستان
دونالد ترامپ به جنگ با ناتو کمر بسته است

هنگام صبحانه او از همه سلاح های شفاهی آتش گشود و بعداً در «تویتیر» نمادین راجع به این منتشر ساخت که او چگونه از همه سلاح های توپخانه آتشباری میکند.

همه میتوانند شکایت نمایند که دیپلوماسی به این ترتیب پیش برده نمی شود. پرابلم، طوریکه اکثراً با ترامپ رخ میدهد، در اینست که سخنان او نه فقط خشن و تکان دهنده اند: این حقیقت بلاتردید است.

ناتو حمایت امریکا را به مثابه چیزی حتمی تلقی میکند. ناتو اکثراً از امریکا دفاع و پشتیبانی مطالبه میکند، بدون آنکه از امریکا حمایت نماید و از آن دفاع کند. ترامپ، ضمن تماس بر مناسبات انرژیتیک جرمنی با روسیه، شعله را، ممکن، در زیر پرابلم بسیار انفجارآمیز اروپایی روشن ساخته باشد.

ترامپ گفت:« ما باید از خود در برابر روسیه دفاع نمائیم، ولی جرمنی میرود و به روسیه میلیاردها و میلیاردها دالر در سال می پردازد… و به این ترتیب، ما باید از شما در برابر روسیه دفاع نمائیم، ولی آنها به روسیه میلیاردها دالر ارسال میکنند و من فکر میکنم که این بجا نیست… جرمنی کاملاً توسط روسیه کنترول میشود».

© Sputnik / Alexey Vitvitskyدونالد ترامپ به جنگ با ناتو کمر بسته است
دونالد ترامپ به جنگ با ناتو کمر بسته است - اسپوتنیک افغانستان
دونالد ترامپ به جنگ با ناتو کمر بسته است

ترامپ که جرمنی الاصل است، ظاهراً، نهایتاً از برخورد نادرست جرمنی در عرصه بین المللی ناراضی است. و ترامپ، ضمن اشاره به نقش گیرهارد شریودیر، صدراعظم سابق آلمان که در حال حاضر رئیس شورای مدیران کمپنی بزرگ نفتی «روس نفت» روسیه می باشد، به بازی دوگانه اشاره نمود که جرمنی در سال های اخیر با روسیه و اروپا پیش می برد. او همچنان تفهیم میکند که اعتراضات اساسی او با پیمان ناتو، به ذات خود، مربوط نیستند، بلکه با جرمنی و پرداخت های دفاعی مربوط اند. اجلاس بد نخواهد بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала