واکنش وزارت دفاع به نشر ویدیوی شکنجه همراهان قیصاری

© Photo / Nezamuddin Qaisari FBنظام الدین قیصاری، نماینده جنرال دوستم در فاریاب
نظام الدین قیصاری، نماینده جنرال دوستم در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از یک روز بدینسو در شبکه‌های اجتماعی ویدیویی که گویا پس از بازداشت همراهان نظام الدین قیصاری در ولایت فاریاب گرفته شده است، دست به دست می‌شود

به گزارش اسپوتنیک، محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی جمهوری اسلامی افغانستان در واکنش به نشر ویدیویی که به ارتباط بازداشت و شکنجه افراد نظام الدین قیصاری، فرمانده پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب و نماینده جنرال عبدالرشید دوستم در ولایت فاریاب، اعلامیه‌یی به رسانه‌ها فرستاده است.آقای رادمنش موقف نیروهای امنیتی را چنین اعلام داشته است: "نیروهای دفاعی و امنیتی کشور فرزندان مردم افغانستان اند و به همه ملیتهای شریف افغانستان مرتبط اند و یقینا از انتشار چنین ویدیو شوکه شدند. هیئت حقیقت یاب تعیین تا صحت، سقم، تاریخ و نحوه برخورد را دریابد. لزوما این ویدیو نیاز به تحقیقات تخصصی و مسلکی دارد، با کسب نتایج تحقیق با متخلفین برخورد جدی قانونی صورت گرفته و رسانه های محترم به جریان معلومات دقیق قرار خواهند گرفت.

با احترام، دفتر سخنگوی وزارت دفاع ملی"

قابل ذکر است که نظام ‌الدین قیصاری که فرمانده نیروهای مردمی ضد طالبان در فاریاب و نیز نماینده "خاص" جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری بود، حدود دو هفته پیش در میمنه از سوی نیروهای ویژه دولتی بازداشت و به کابل منتقل شد.

هزاران تن از زنان و مردان فاریابی که در چند روز گذشته به دستگیری او اعتراض کردند و در دومین روز تظاهرات ساختمان ولایت را به آتش کشیدند، می‌گویند "رئیس جمهور غنی نمی‌خواهد علیه نفوذ طالبان در فاریاب اقدامی صورت بگیرد و به همین دلیل نظام الدین قیصاری را که دشمن سرسخت طالبان بود، دستگیر کرده اند."

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала