اشتباه جالب در نمایش رنگ بیرق فرانسه+ویدیو

© REUTERS / Gonzalo Fuentes اشتباه جالب در نمایش رنگ پرچم فرانسه+ویدیو
اشتباه جالب در نمایش رنگ پرچم فرانسه+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای تیم آکروجت فرانسوی Patrouille de France، که در بخش هوایی رژه به مناسبت جشن روز باستیل شرکت کرده بودند ترتیب رنگ بیرق فرانسه را اشتباه کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Le Dauphine Libere، اعضای تیم آکروجت فرانسوی Patrouille de France که در بخش هوایی رژه به مناسبت جشن روز باستیل اشتراکت کرده بودند قرار بود که این تیم آکروجت در فراز آسمان فرانسه بیرق فرانسه را با دود نمایش بدهند.
این تیم آکروجت از 9 طیاره استفاده می‌کردند و در فراز آسمان پاریس پرواز کردند این تیم قرار بود در فراز آسمان پاریس بیرق فرانسه را باد دود منتشر کنند، ترتیب بیرق فرانسه آبی، سفید و سرخ است با این حال در عوض یکی از طیاره‌ها قرار بود دود آبی را منتشر کند به جای آبی دود به رنگ سرخ را منتشر کرد.

در این رژه این تنها اتفاق نبود که رخ داد در بخش دیگری از این مراسم در هنگام عبور موتور سیکلت‌ها، دو نفر از آنها در نزدیکی تریبون سخنرانی که در آنجا امانوئل ماکرون، رئيس جمهور فرانسه نیز حضور داشت، باهم برخورد کردند. البته موتور سیکیل‌سواران آسیب ندیدند و سریعا به مراسم رژه پیوستند.

این روز "باستیلگ یک جشنی ملی و تعطیل رسمی در کشور فرانسه و قلمروهای فرادریایی آن کشور است که از سال 18800 در14 جولای هر سال برگزار می‌شود. این جشن برای گرامی‌داشت یورش به باستیل و آغاز جنبشی که منجر به انقلاب کبیر فرانسه شد، برگزار می‌شود. قلعه باستیل، زندان مخوفی در پاریس و مظهر قدرت مطلق لوئی شانزدهم بود که در 14 جولای سال 1789 میلادی، به دست انقلابیون پاریسی فتح شد.
برای برپایی جشن در این روز، ارتش فرانسه طی مراسم باشکوهی در طول جاده‌های شانزلیزه رژه می‌رود و در شهرهای مختلف فرانسه، مراسم آتش‌بازی در شب‌های 13، 14 و 15 جولای برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала