مرکل رئیس جمهور غنی را ستایش کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitskyمرکل رئیس جمهور غنی را ستایش کرد
مرکل رئیس جمهور غنی را ستایش کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدر اعظم آلمان ابتکار رییس جمهور غنی را در رابطه به آتش‌بس مورد ستایش قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک،رییس جمهور غنی و انگیلامیرکل صدراعظم آلمان در حاشیه نشست سازمان ناتو در شهر بروکسل با یکدیگر دیدار کردند.
انگیلامیرکل، صدر اعظم آلمان در دیدار با رییس جمهور غنی از تعهد درازمدت کشورش در زمینۀ صلح، ثبات، انکشاف، تعلمیات مسلکی و همچنان بازاریابی جلغوزۀ افغانستان اطمینان داد.
در این دیدار، هر دوجانب در رابطه به تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی، مذاکرات صلح بین الافغانی و سایر موضوعات مورد علاقه، بحث و تبادل نظر کردند.
صدر اعظم آلمان ابتکار رییس جمهور غنی را در رابطه به آتش‌بس مورد ستایش قرار داد و از تعهد درازمدت کشورش در زمینۀ صلح، ثبات، انکشاف، تعلمیات مسلکی و همچنان بازاریابی جلغوزۀ افغانستان اطمینان داد.
در مقابل، رییس جمهور غنی از کمک‌های سخاوتمندانه کشور و مردم آلمان در بخش‌های مختلف با افغانستان و تداوم حمایت و همکاری های آن‌کشور در پروسه صلح ، تشکری کرد.
رییس جمهور غنی گفت که ثبات افغانستان به کمک های دوامدار ضرورت دارد و کشور آلمان از آغاز دهه 90 تا اکنون در بخش سرمایه‌گذاری بشری با افغانستان کمک کرده است و آموزش داکتران و انجنیران افغانستان، یک مثال خوب کمک کشور آلمان می باشد.
این درحالی است که در اخیر اجلاس سران سازمان ناتو اعلامیۀ مشترک نیز به نشر رسید که در آن بر ادامۀ حمایت ها و کمک های کشورهای عضو ناتو در چوکات ماموریت حمایت قاطع با افغانستان تا 2024 عیسوی تعهد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала