فرانسه قهرمان جام جهانی روسیه شد

© Sputnik / Aleksey Filippovفرانسه قهرمان جام جهانی روسیه شد
فرانسه قهرمان جام جهانی روسیه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم ملی فوتبال فرانسه با پیروزی 4 بر 2 مقابل کرواسیا قهرمان جام جهانی روسیه شد. این دومین قهرمانی فرانسه پس از قهرمانی در جام جهانی خانگی در سال 1998 بود.

به گزارش اسپوتنیک، دو تیم بازی را بدون تغییر نسبت به مسابقه نیمه‌نهایی آغاز کردند. دانیل سوباشیچ، شیمه ورسالیکو، دژان لاورن، دوماگوی ویدا، ایوان استرینیچ، لوکا مودریچ، مارسلو بروزوویچ، ایوان راکیتیچ، آنته ربیچ، ایوان پریشیچ، ماریو منزوکیچ در ترکیب ثابت کرواسی قرار گرفتند.
دیدیه دشان هم هوگو لوریس، بنیامین پاوار، رافائل واران، ساموئل اومتیتی، لوکاس هرناندز، پل پوگبا، آنتوان گریزمان، اولیویه ژیرو، کیلین امباپه، انگولو کانته و بلیز ماتویدی را به زمین فرستاد.
در این مسابقه ماریو منزوکیچ اولین گول بازی را در دقیقه 18 به اشتباه وارد دروازه خودی کرد. ایوان پریشیچ در دقیقه 28 گول زد و کار را به تساوی کشاند.
در ادامه بازی اما آنتوان گریزمان با گول دقیقه 38 از روی نقطه پنالتی حساب کار را یک بر دو کرد.
آنتوان گریزمان به این ترتیب روی 12 گول فرانسه در 10 بازی حذفی تورنمنت‌های مهم (جام جهانی و یورو) نقش داشته و بالاتر از زیدان (8) و پلاتینی (6)بهترین بازیکن فرانسه در 50 سال اخیر است.
بازی با همین نتیجه در نیمه اول تمام شد.

پاداش 38 میلیون دالری در انتظار قهرمان جام جهانی 2018 روسیه - اسپوتنیک افغانستان
پاداش 38 میلیون دالری در انتظار قهرمان جام جهانی 2018 روسیه

در نیمه دوم با این که کرواسیا بازی را تهاجمی شروع کرد، اما این پل پوگبا، هافبک منچستر یونایتد بود که در دقیقه 59 گول سوم تیمش را به ثمر رساند.
در ادامه بازی کیلین امباپه در دقیقه 65 گول‌زنی کرد. به این ترتیب او پس از پله در جام جهانی 1957 تبدیل به اولین بازیکن زیر بیست سالی شد که در فینال جام جهانی گول زده است. او همچنان دومین بازیکن شاغل در لیگ فوتبال فرانسه است که توانسته در فینال جام جهانی گول بزند. نفر قبلی خورخه بروچاگای ارجنتینی (بازیکن نانت) بود که در فینال جام جهانی 1986 به آلمان گول زد.
ماریو منزوکیچ در دقیقه 69 بازی روی اشتباه هوگو لوریس یک گول زد تا حساب کار 2 بر 4 شود. او به این ترتیب دومین بازیکن در تاریخ جام جهانی شد که هم به تیم خودش و هم به حریف گول زده است. نفر قبلی ارنی برندتس در بازی هلند مقابل ایتالیا در سال 1978 بود.
تیم ملی فرانسه که در مرحله گروهی با استرالیا، پرو و دنمارک هم گروه بود، در دیدار نیمه‌نهایی تیم پر ستاره بلجیم را 0-1 شکست داد.
کرواسیا که در دور گروهی با ارجنتین، نیجریه و ایسلند هم‌گروه بود، در نیمه‌نهایی با نتیجه 1-2 مقابل انگلستان پیروز شد. هر سه بازی کرواسیا در دور حذفی جام جهانی به وقت اضافی کشیده شد. بهترین عملکرد کرواسیا در جام‌های جهانی در سال 1998 بود که این تیم به مقام چهارم رسید.
تیم فرانسه با ارزشی معادل یک میلیارد و صد میلیون دالر (رقم قرارداد بازیکنانش) گران‌ترین تیم در میان 32 تیم جام جهانی امسال بود. این درحالی است که ارزش قرارداد کل بازیکنان کرواسیا کمتر از 400 میلیون دالر بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала