زندگی در کابل؛ شهرنشینی درمیان انبوه زباله‌ها

© Sputnik / JAKکابل؛ شهرنشینی درمیان انبوه زباله‌ها
کابل؛ شهرنشینی درمیان انبوه زباله‌ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افزایش بیش از حد میزان زباله در شهر کابل، زندگی شهریان را با مشکلات و تهدیدهای فراوان روبرو کرده است.

کارمندان شهرداری کابل می‌گویند که عدم همکاری مردم در نظافت و رعیات نکردن فرهنگ شهرنشینی در کثیف ساختن کابل نقش داشته است.

احمد بهزاد غیاثی رییس تنظیف شهر کابل در مورد فعالیت‌ها و دست آوردهای اداره می‌گوید:
«با وجود این‌که به همه هویداست که امکانات ما در مدیریت تنظیف شهر کابل بسیار اندک و باید ما با همین امکانات کم ساحات زیادی را تحت پوشش کاری خود قرار بدهیم. به همین منظور ما فعالیت های خود را از طرف شب آغاز کردیم و همین دلیل سبب شده است که یک تعداد زیادی از مناطق شهر را پاک نگهداری کنیم»

شهرداری کابل به تازگی خرید موترهای روسی را به دلیل کیفیت و قدرت خوب آن‌ها آغاز کرده است:

«در کنار این فعالیت‌ها، ما به همکاری شهرداری کابل یک تعداد وسایل و وسایط جدید را خریداری کردیم که همین سلسله خریداری و فعالیت‌های ما از یک سال به این طرف جریان دارد. از جمله ۱۵۰ عراده وسایط سه‌چرخه، ۲۰۰ پایه کثافت‌دانی معیاری سربسته و ۶۰ عراده موترهای معیاری خوب که تمام شان ساخت کشور روسیه و تولید شرکت‌های ماز و کاماز است».

به گفته آقای غیاثی «ما میخواهیم که به طرف استندرد شدن رویم و به همین دلیل برای بار نخست برنامه جداسازی کثافت را آغاز کردیم، که از ساحات مکروریان اول و ساحات بلاک نشین برنامه های آگاهی دهی خانه به‌ خانه را از طریق آگاهی دهی پوسترها و دیگر امکانان به مردم رسانیدیم که کثافات را باید به دو دسته تقسیم کنند که کثافات تر و کثافات خشک می‌باشد و این کار زمینه استفاده مجدد از کثافات و کاهش میزان زباله را فراهم می‌کند».

© Sputnik / JAKکابل؛ شهرنشینی درمیان انبوه زباله‌ها
کابل؛ شهرنشینی درمیان انبوه زباله‌ها - اسپوتنیک افغانستان
کابل؛ شهرنشینی درمیان انبوه زباله‌ها

شفیع‌الله، یکی از کارگران ریاست تنظیف شهرداری کابل در گفتگو با اسپوتنیک از شهروندان خواهشی دارد:

«من از مردم افغانستان به خصوص شهروندان کابل که در هر نقطۀ این شهر زندگی می‎کنند می‌خواهم که کثافات خود را در داخل زباله‌دانی‌هایی که شهرداری در مناطق معین گذاشته بیندازند زیرا اگر در بیرون از صندق ها بیاندازند سبب بروز امراض مختلف به ویژه در کودکان خواهد شد».

رستم کارگر دیگری شهرداری کابل است که می‌گوید:

«من یکی از کارگران شهرداری کابل استم و از تمامی شهروندان میخواهم که کثافات خود را در داخل زباله دانی بیندازند. زیرا اگر مردم در بیرون از زبانله‌دانی بیندازند، ما در جمع آوری این کثافات با مشکلات زیادی مواجه میشویم زیرا شهر ما خانه ماست و ما باید خانه خود را پاک نگهداریم».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала