ترامپ: حماقت های امریکا دلیل بدترشدن روابط با روسیه است

© AFP 2023 / Saul Loebترامپ: حماقت های امریکا دلیل بدترشدن روابط با روسیه است
ترامپ: حماقت های امریکا دلیل بدترشدن روابط با روسیه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا، قبل از دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، «سالها بلاهت و حماقت امریکا» را یکی از دلایل تیرگی روابط میان دو کشور توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک،دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا صبح امروز در توییتی که منتشر کرد، نوشت: "روابط امریکا و روسیه هرگز اینقدر بد نبوده است. او نوشت که علت این تیرگی روابط، «سالها حماقت و بلاهت امریکا» و همچنین تحقیقات اخیر دستگاه قضایی امریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات این کشور بوده است".
دونالد ترامپ همچنین روز یکشنبه و ساعتی بعد از پایان فینال جام جهانی، این رقابت‌ها را «به معنای واقعی عالی» توصیف کرد و برگزاری آن را به شخص ولادیمیر پوتین تبریک گفت.
روسای جمهوری روسیه و آمریکا، امروز دوشنبه در هلسینکی پایتخت فنلاند با یکدیگر دیدار می‌کنند.
نشست ولادیمیر پوتین و ترامپ ساعت 13:15 آغاز می گردد و سپس رئیس جمهور روسیه ساعت 16:30 با سائولی نینیتسه، رئیس جمهور فنلند دیدار خواهد کرد.
در برنامه متذکره آمده است که ترامپ نیز از ساعت 7 تا ساعت ده بامداد با رئیس جمهور فنلند ملاقات خواهد کرد.

یوری اوشاکوف مشاور رئیس جمهور روسیه خبر داد که این نشست ها در کاخ ریاست جمهوری در مرکز هلسینکی برگزار می گردد.مسایل و بحرانهای بین المللی دیگر از جمله کوریای شمالی، اوکراین و توافق هسته ای ایران از جمله مسائل مورد بحث رهبران دو کشور خواهد بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала