دست‌یار والی بلخ همسر خود را کشت

© Fotolia / theyokدست‌یار والی بلخ همسر خود را کشت
دست‌یار والی بلخ همسر خود را کشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولان امنیتی ولایت بلخ گفته اند که این بانو در شهر مزار شریف از سوی شوهرش که دست‌یار والی کنونی بلخ است با شلیک گلوله کشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشدار، این رویداد در منطقه سید اباد شهر مزار شریف رخ داده است. شیرجان درانی سخن‌گوی پولیس بلخ گفته است: "این خانواد در منطقه شیدآباد شهر مزار شریف زندگی می‌کرد و شوهر این زن سکرتر والی کنونی بلخ است".
زنان در افغانستان در وضعیت خوبی قرار ندارند. قتل و کشتار زنان به ویژه قتل‌های ناموسی در اکثر ولایت‌های این کشور رو به افزایش است.
از این میان، شمال افغانستان محل بسیار خطرناک تر برای زنان افغان هست. دوازده روز پیش، طالبان دو زن و یک مردم را در منطقه تِبر ولسوالی سانچارک تیر باران کرد. طالبان شب هنگام وارد خانه یک مرد شده و آن شخص را همراه با دو زن از نزدیکانش را کشته و همسرش خودش را نیز زخمی ساخته بودند.
افزون بر این، بر اساس یک نظر سنجی که از سوی بنیاد تامسون رویترز چندی پیش صورت گرفته بود، افغانستان پس از هند، دومین کشور خطرناک برای زنان شناخته شده است. در آن نظرسنجی، ۵۵۰ کارشناس مسایل مربوط به زنان، نخست هند را خطرناک ترین کشور جهان برای زنان معرفی کرده و پس از آن افغانستان و سوریه در رده دوم و سوم قرار گرفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала