سفیر امریکا به دیدار عطا محمد نور رفت +عکس

© Photo / Ata Mohammad Noor FBسفیر امریکا به دیدار عطا محمد نور رفت
سفیر امریکا به دیدار عطا محمد نور رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بعد از ظهر روز گذشته، جان آر باس سفیر ایالات متحده امریکا که به مزارشریف رفته است با عطا محمد نور عضو ارشد ایتلاف ملی برای نجات افغانستان دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دو طرف در این دیدار بر روی تحولات اخیر افغانستان از جمله حضور داعش در شمال، امنیت ولایت‌های شمال و انتخابات پیش‌رو صحبت کرده‌است.
والی سابق بلخ گفته‌است که شهروندان کشور هم‌واره خواستار آمدن اصلاحات لازم در حکومت‌داری خوب بوده و یگانه راۀ بیرون رفت از معضل‌های ام‌روزی، راه‌اندازی انتخابات شاف و عادلانه‌ می‌باشد.
وی می‌گوید که در این دیدار روی تقویت روابط نیک بین افغانستان و امریکا نیز صحبت شده‌است. 

در عین زمان، جان‌بس، سفیر امریکا که برای نخستین‌بار به ولایت بلخ سفر کرده، گفته‌است که این ولایت را یک ولایت شکوفا یافته‌است.
عطا محمد نور در مورد جزئیات دیدارش با سفیر جان‌بس معلومات بیش‌تر نه داده‌‎است و این معلوم نیست که در مورد برگشت جنرال دوستم بین دو طرف صحبت شده‌است یا خیر؟
باید گفت که سفر یک مقام ارشد امریکا به شمال افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که از 14 روز بدینسو، تظاهرات هواداران حزب جنبش به‌خاطر برگشت دوبارۀ جنرال عبدال‌رشید دوستم، معاون اول کشور و رهایی نظام‌الدین قیصاری، نمایندۀ ارشد وی جریان دارد.
گفتنی‌ست که در این مدت، شماری از نهادهای دولتی در شمال کشور مسدود اند و اعتراض‌کننده‌گان مسیر چندین بندر بزرگ به شمول آقینه را مسدود کرده‌اند.
پیشتر در زمستان سال گذشته خورشیدی زمانی که تنش میان ارگ و عطا محمد نور اوج گرفته بود، سفیر ایالات متحده در یک نشست خبری از موضع ارگ دفاع کرد که واکنش خیلی تند عطا محمد نور را در پی داشت.
اکنون که آقای نور از ولایت کنار رفته و در یک ایتلاف مخالف حکومت شامل است و همچنان گسترش نارامی‌های هواداران جنرال دوستم در شمال، سفر آقای باس و دیدارش با عطا محمد نور اهمیت مضاعف خواهد داشت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала