نیکلسون: امریکا آمادگی مذاکره با طالبان را ندارد

© AFP 2023 / Shah Maraiنیکلسون: امریکا آمادگی مذاکره با طالبان را ندارد
نیکلسون: امریکا  آمادگی مذاکره با طالبان را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال جان نیکلسون فرمانده عمومی نیروهای ناتو در بیانیه‌ای آمادگی امریکا را برای مذاکره مستقیم با طالبان رد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیشتر گفته شد که جنرال امریکایی جان نیکلسون در گفت‌وگویی با مقام‌های کابل در قندهار، از آماده‌گی امریکا برای مذاکره با طالبان سخن گفته بود.
اما نیکلسون در بیانیه ای گفت که اظهاراتش اشتباه تعبیر شده و او فقط مواضع مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا را منعکس کرده است که در ماه جون گفته بود امریکا آماده "حمایت، تسهیل و مشارکت" در مذاکرات نهایی صلح است.
نیکلسون در بیانیه ای که ماموریت ناتو در افغانستان منتشر کرد نوشت: "ایالات متحده جایگزینی برای مردم افغانستان یا دولت افغانستان نیست." 

امریکا بزودی با طالبان وارد مذاکره خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا بزودی با طالبان وارد مذاکره خواهد شد

با این حال مارتین اودانل سخنگوی این ماموریت گفت که امریکا درحال بررسی "همه راه های" پیشبرد فرآیند صلح است و افزود: "اما این فرآیندی است که تحت هدایت افغانستان پیش می رود."
نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داده بود که دولت دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا به دیپلمات‌های ارشد امریکایی گفته است در پی مذاکره مستقیم با طالبان باشند.
براساس این گزارش در چند هفته گذشته مقام‌های بلندرتبه امریکایی چندین بار به افغانستان و پاکستان سفر کردند تا زمینه گفتگوهای مستقیم امریکا با گروه طالبان را فراهم کنند.
مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا هفته پیش به کابل سفر کرد و آلیس ویلز، معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور جنوب آسیا و آسیای میانه نیز چندین روز مشغول گفت‌وگو با مقام‌ها در افغانستان و پاکستان بود.
‌ وزیر امور خارجه امریکا چند روز پیش در بیانیه‌ای گفت که هیچ پیش‌شرطی برای مذاکرات مطرح نیست و همه چیز از جمله بحث حضور نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان می‌تواند جز مذاکرات با طالبان باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала