وضعیت اقتصادی و چهره واقعی روسیه

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر وضعیت اقتصادی و چهره واقعی روسیه
وضعیت اقتصادی و چهره واقعی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از زمان جنگ جهانی دوم، امریکا و اتحاد شوروی به خاطر سلطه جهانی باهم مبارزه میکردند. اتحاد شوروی سابق تقریباً همه قوای دول دوست استفاده میکرد، تا با امریکا در عرصه نظامی رقابت نماید و بعداً آن را کاملاً شکست دهد.

نشریه «تزینژی تویتیاو» چین در ادامه می نویسد، در اتحاد شوروی عمده تاً مصروف انکشاف طرح های علمی-تحقیقاتی و تجربوی انواع مختلف تسلیحات بودند و به دیگر عرصه های اقتصاد توجه لازم مبذول نممی داشتند.

© Sputnik / Alexander Vilfمعمای هستوی مسکو: زرادخانه روسیه اصلاً برای چه ضرور است؟
معمای هستوی مسکو: زرادخانه روسیه اصلاً برای چه ضرور است؟ - اسپوتنیک افغانستان
معمای هستوی مسکو: زرادخانه روسیه اصلاً برای چه ضرور است؟

بعد از فروپاشی اتحاد شوروی اوضاع اقتصادی در کشورهای دوست اروپای شرقی فاجعه بار بود. ولی بعد از آن که پوتین به قدرت رسید، روسیه، وارث حقوقی اتحاد شوروی، توجه تمام جهان را به خود جلب کرد.

روسیه 70% دارایی های اتحاد شوروی به ارث برد. روسیه در عرصه نظامی توقعات که از این کشور وجود داشت، برآورده ساخت. از فیض میراث که اتحاد شوروی بجا گذاشته بود و همچنان تحقیقات و طرح های خودی، روسیه دومین قدرت در جهان نظر به توانمندی نظامی باقی مانده است. باوجود این همه، انکشاف اقتصادی روسیه همیشه مورد تردید قرار داشت. طی چند سال اخیر روسیه تحت قیودات از جانب کشورهای عضو ناتو قرار دارد. آیا این راست است یانه که وضعیت جاری اقتصادی در روسیه به اندازه وخیم است که همه آن را تصور میکنند؟

© Sputnik / Alexander Vilfوضعیت اقتصادی و چهره واقعی روسیه
وضعیت اقتصادی و چهره واقعی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
وضعیت اقتصادی و چهره واقعی روسیه

قبل از آنکه پوتین به قدرت رسید، اقتصاد روسیه را بطور عمده هفت سرمایه دار بزرگ رهبری میکرد. اما بعداً پوتین کار آنها را یک طرفه ساخت و بعد از آن کنترول کامل روسیه را به دست گرفت. در سال های اخیر سرعت رشد اقتصادی روسیه بطی شده است. کشور عمده تاً به صادارت منابع طبیعی مواد خام و تخنیک نظامی وابسته است. اما حالا ضریب سعادت در بین باشندگان روسیه نسبتاً بلند است، به خاطر که تعلیم و تحصیل و خدمات طبی در روسیه مجانی اند. برعلاوه این، دولت مسکن مجانی در اختیار آنهایی قرار میدهد که در برنامه های خاص شرکت دارند.

© AFP 2023 / Natalia Kolesnikova وضعیت اقتصادی و چهره واقعی روسیه
وضعیت اقتصادی و چهره واقعی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
وضعیت اقتصادی و چهره واقعی روسیه

در بسیاری کشورها یافتن همسر کار دشوار است، ولی در روسیه این وضع فرق میکند. حالا در روسیه زنان، نسبت به مردان، بیشترند، از همینرو مردان در مورد ازدواج تشویش ندارند. آنچه که به اموال استهلاکی مربوط میگردد، پس روسیه در سال های اخیر تعویض وارداتی آنها را تحقق می بخشد. وضع اقتصادی روز به روز بهتر شده میرود. روسیه سیاست جدی خارجی در پیش گرفته، حکومت تعلیمات، خدمات طبی و مسکن مجانی به اتباع خود فراهم می سازد و راجع به بهبود شرایط زندگی مردم می اندیشد. آیا شما هنوز هم فکر میکنید که زندگی کردن در روسیه دشوار است؟

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала