انتقاد تند رئیس جمهور غنی از پاکستان

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر انتقاد تند رئیس جمهور غنی از پاکستان
انتقاد تند رئیس جمهور غنی از پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که پاکستان به تعهداتش با افغانستان در توافقنامه «برنامه عمل» پابند نبوده و مواد این توافقنامه تنها روی کاغذ باقی مانده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های کابل، در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک کابل-اسلام‌آباد دولت افغانستان به امید همکاری پاکستان در روند صلح کافغانستان در آغاز سالجاری توافقنامه‌ای را موسوم به برنامه عمل با این کشور به امضا رساند.
رئیس جمهور افغانستان با اشاره به این موضوع گفت: پاکستان به آنچه که در برنامه عمل تعهد کرده بود، پایبند نبوده است و و تعهدات این کشور نیز هنوز بر روی کاغذ باقی مانده است.
وی افزود: ما هنوز از پاکستان ناامید نشده‌ایم اما خیلی خوشبین هم نیستیم.
اشرف غنی تصریح کرد: به پاکستان و سایر کشورهای منطقه توضیح دادم که انتخاب با آنهاست، آیا می‌خواهند از افغانستان به عنوان نقطه ارتباط با یکدیگر استفاده کنند و یا آن را به مرکز تروریستی و هرج و مرج تبدیل کنند.
وی افزود: اما مقامات پاکستانی همواره اذعان کردند که برقراری ثبات در افغانستان به نفع آنهاست.
بر اساس توافق برنامه عمل همکاری‌های دو کشور افزایش یافت و دولت افغانستان با وجود مخالفت پارلمان و احزاب سیاسی این کشور با تبادل اطلاعاتی و حضور افسران پاکستانی در خاک کشورش موافقت کرد.
اخیرا دولت افغانستان اعلام کرد که در نتیجه همکاری اطلاعاتی دولت افغانستان، «ملافضل‌الله» رهبر تحریک طالبان پاکستان توسط هواپیمای بدون سرنشین در ولایت «کنر» هدف قرار گرفت.
اشرف غنی در تماس تلفنی با مقامات پاکستانی درباره این موضوع اطلاع رسانی کرد و مقامات پاکستانی نیز آن را گامی سازنده در راستای بهبود روابط و گسترش همکاری‌های دو کشور توصیف کردند.
این در حالی است که پس از کشته شدن ملافضل‌الله و امتیازدهی افغانستان، کابل انتظار داشت که پاکستان نیز در ازای آن به تعهدات خود در قبال این کشور عمل کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала