افشاگری های گلبدین حکمتیار + عکس

© Photo / ارگافشاگری های گلبدین حکمتیار + عکس
افشاگری های گلبدین حکمتیار + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، در یک نشست خبری در کابل از توزیع شدن بیش از پنج ملیون تذکرۀ تقلبی در جریان ثبت نام رأی‌دهنده گان پرده برداشت.

به گزارش اسپوتنیک، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی ثبت‌نام نزدیک به 9 میلیون رأی دهنده از سوی کمیسیون انتخابات را رد کرده و می‌گوید که تنها 3 میلیون و 300هزار تن به عنوان رأی‌دهنده ثبت‌نام کرده‌اند.
حکمتیار با اشاره به نشست وی با سران احزاب جمعیت، وحدت و شماری دیگر از چهره‌های سیاسی اپوزسیون گفت که هدف از این نشست تشکیل هیچ ائتلافی نبوده و تنها هدف از برگزاری آن تأکید بر شفافیت در انتخابات بوده است.
رهبر حزب اسلامی گفت: ائتلاف‌ها در افغانستان نتیجه نمی‌دهند و به نظر من هیچ ایتلافی در افغانستان وجود ندارد. 

آقای حکمتیار یک بار دیگر بر مخالفان روند توزیع تذکره های برقی و کسانیکه با افغان و افغانستان موافق نیستند تاخت و آنان را اوباش خواند.
او در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر قطع همکاری با دولت گفت: با وجودی که هیچ عضوی از حزب ما پس از مصالحه وارد حکومت نشده است، اما در زمینۀ تأمین امنیت، پایان جنگ و ایستاده گی در برابر تهدیدها به همراه حکومت استیم در صورتی که نیاز و اهمیت همکاری ما از سوی حکومت درک شود.
برخی کارشناسان اعتقاد دارند که پس از مشاوره های اشتباه حکمتیار به رییس جمهور، حضور وی در گردهمایی رهبران اپوزیسیون، حیله دیگر وی می باشد. اشرف غنی برای خاموشی شورش های شمال و آخرین تاثیرات بر فرایند انتخابات، حکمتیار را به گردهمایی رهبران احزاب مخالف فرستاده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала