واکنش تند ارگ به تصمیم امریکا برای مذاکره مستقیم با طالبان

© Photo / M.Naderiواکنش تند ارگ به تصمیم امریکا برای مذاکره مستقیم با طالبان
واکنش تند ارگ به تصمیم امریکا برای مذاکره مستقیم با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت افغانستان به تصمیم اخیر ایالات متحده امریکا به‌خاطر مذاکرات مستقیم با گروه طالبان واکنش نشان داده و گفته‌ است که هیچ کسی جاگزین مردم افغانستان شده نمی‌تواند.

به گزارش اسپوتنیک ، شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که امریکا در تسهیل پروسۀ صلح هم‌کاری می‌کند و پروسۀ صلح به رهبری افغان‌ها باقی می‌ماند.

آقای مرتضوی این سخن را در صحبت با رادیو صدای امریکا گفته و افزوده است که طرف گفت‌وگو با گروه طالبان دولت افغانستان بوده و هیچ‌کسی نمی‌تواند که در نماینده‌گی جایگزین مردم و حکومت افغانستان گردد.

این درحالی‌ست که به تازه‌گی ادارۀ دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا به دیپلماتانش دستور داده بود تا به دنبال راه‌های باشند که منجر به گفت‌وگوهای مستقیم با گروه طالبان گردند.

در عین زمان، روزنامۀ نیویارک تایمز در گزارشی نوشته بود که مقام‌های افغان و امریکایی درک کرده که روند مذاکرات صلح به رهبری افغان‌ها نیز ناکام بوده‌است.

این در حالیست که گروه طالبان گفته‌است که در انتظار آغاز مذاکرات با امریکا می‌باشد و همچنان خواسته اند تا برای ایجاد فضای اعتماد، واشنگتن نام اعضای طالبان را از فهرست سیاه، حذف نماید.

گفتنی‌ست که با وجود تلاش‌های زیاد دولت افغانستان، تا هنوز گروه طالبان آمادۀ مذاکره با دولت افغانستان نشده و رییس جمهور غنی نیز گفته‌است که جنگ طالبان هیچ ریشۀ دینی در کشور ندارد.

از سوی هم، گزارش‌های وجود دارد که دولت افغانستان تصمیم دارد که دور دوم آتش‌بس با گروه طالبان را در ماۀ بعدی سال روان اعلام نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала