حمله خونین داعش در مراسم جنازۀ طالبان

© AP Photo / Seivan Selimحمله خونین داعش در مراسم جنازۀ طالبان
حمله خونین داعش در مراسم جنازۀ طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حمله گروه تروریستی داعش به یک مراسم ترحیم در ولایت «سرپل» واقع در شمال افغانستان 27 کشته و دستکم 23 زخمی برجا گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های افغانستان " ذبیح‌الله امانی" سخنگوی والی «سرپل» ا گفت یک فرد انتحاری گروه داعش، مراسم جنازۀ یک برادر فرمان‌ده مشهور گروه طالبان را در ولسوالی صیاد سرپل هدف قرار داده‌است.
وی گفت که برادر شیر محمد غضنفر، از فرمانده های مشهور گروه طالبان چند روز قبل در جنگ با گروه داعش در ولسوالی درزآب جوزجان اشتراک کرده بود که توسط داعشیان کشته شد.
ذبیح‌الله امانی ادامه داد که شیر محمد غضنفر، فرمان‌ده مشهور گروه طالبان ام‌روز مراسم جنازۀ وی را در مهمان‌خانۀ خود در قریۀ اجریم ولسوالی صیاد برگزار نمود بود که توسط یک داعشی هدف حمله قرار گرفته‌است.
منبع گفت که در نتیجۀ حمله انتحاری، 15 عضو گروه طالبان کشته شده که در بین آنان یک برادر دیگر شیر محمد غضنفر، فرمانده آن گروه نیز شامل‌است.
به اساس اطلاعات، در این حادثه، سه عضو دیگر گروه طالبان نیز زخمی شده‌اند.
ذبیح‌الله امانی خاطر نشان کرد که این آمار اولیه‌است و احتمال دارد که افزایش نیز یابد.
یک منبع که خواست نامش فاش نشود نیز درباره تلفات این حمله به «پژواک» گفت که در این حمله 27 نفر کشته و 23 تن دیگر نیز زخمی شدند.
این درحالی‌ست که از چند روز بدین‌سو، جنگ میان گروه‌های داعش و طالبان در ولایت جوزجان به شدت جریان دارد و بر هر دو طرف تلفاتی وارد شده‌است.
به اساس اطلاعات مسؤولان در شمال کشور، در این درگیری‌ها، گروۀ داعش بیش‌تر تلفات را از سوی طالبان متقبل شده‌اند.
چند روز قبل، قول اردوی 209 شاهین در شمال در خبرنامه‌یی گفته بود که گروه طالبان سه عضو زن گروه داعش را پس از تجاوز جنسی، کشته‌اند.
گفتنی است که داعش در نظر دارد تا با حضور در مناطق شمالی افغانستان حضور خود را در آسیای مرکزی گسترش دهد و از اینرو تلاش می‌کند تا برای خود پایگاهی در این مناطق ایجاد کند اما همواره با مانع بزرگ طالبان مواجه شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала