کرزی: راه حل بحران‌های کنونی، گفتگوی طالبان با مردم افغانستان است

© Sputnik / Evgeniy Odinkov /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی: راه حل بحران‌های کنونی، گفتگوی طالبان با مردم افغانستان است
کرزی: راه حل بحران‌های کنونی، گفتگوی طالبان با مردم افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری پیشین افغانستان استراتیژی امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا را ناکام دانسته گفته که وضعیت امنیتی در این کشور بدتر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه، حامد کرزی در مصاحبه با یک رسانه‌ی چینی، استراتیژی امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا را ناکام دانسته گفته که وضعیت امنیتی در این کشور بدتر شده است. وی گفته است که گروه طالبان به عنوان یک بخش مهمی از جنگ افغانستان می‎خواهند با امریکا مذاکره کنند و به این باور است که حضور امریکا باعث درگیری‎ها در افغانستان شده است.

معاون وزیر امور خارجه امریکا به دیدار کرزی رفت + عکس - اسپوتنیک افغانستان
معاون وزیر امور خارجه امریکا به دیدار کرزی رفت + عکس

او در واکنش به خواست طالبان برای گفتگوی مستقیم با امریکا گفته که این گروه بهتر است با حکومت کابل، شورای عالی صلح و مردم افغانستان مذاکره کند. او در عین حال تأکید کرده که راه حل برای پایان بحران در این کشور گفتگوی طالبان با مردم افغانستان است و خارجی‎ها از جمله امریکا و پاکستان تنها می‌توانند در این پروسه همکار باشند.
به باور حامد کرزی، هراس‌افگنی و افراط‌گرایی در افغانستان، تولید و محصول سیاست‌های پاکستان، امریکا و شماری از متحدان‌شان است.

این در حالی است که رهبران ناتو در نشست اخیر بروکسل به ادامه ماموریت نظامی امریکا و ناتو در افغانستان تاکید کردند.
حضور نظامی امریکا از سال 2001 درافغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم ، تاکنون دستاوردی جز کشتار هزاران غیر نظامی و تخریب زیر ساخت های این کشور نداشته است و ناامنی نیز روز به روز درافغانستان 'گسترش می‌آبد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала