دفتر ریاست جمهوری ایران: ترامپ ۸ بار درخواست ملاقات با روحانی نمود

© AP Photo / Ebrahim Norooziدفتر ریاست جمهوری ایران: ترامپ ۸ بار درخواست ملاقات با روحانی نمود
دفتر ریاست جمهوری ایران: ترامپ ۸ بار درخواست ملاقات با روحانی نمود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس دفتر رئیس جمهور ایران گفته است که دونالد ترامپ ۸ بار برای گفتگو با رئیس جمهور ایران، درخواست نموده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور ایران ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۸ جولای) در جمع خبرنگاران با اشاره به جنگ روانی امریکا علیه ایران گفته است:‌ "امریکا از چهل سال قبل همواره با نظام (ایران) به دلیل اسلامی و مستقل بودنش، دشمنی داشت. به دلیل آن که ترامپ سیاستمدار نیست، هر روز مطالبی را می‌گوید، آنها تلاش می‌کنند اتاق جنگ روانی در وزارت خزانه داری و امور خارجه امریکا، علیه ایران تاسیس کنند".

رئیس دفتر رئیس جمهور ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است ایرانی ها برای مذاکره تماس خواهند گرفت، گفت: "درباره این موضوع که ترامپ گفته است ایرانی ها تماس می‌گیرند تاکنون که برعکس بوده است، در سفری که سال گذشته رئیس جمهور (ایران) برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویارک رفتند، ترامپ ۸ بار برای ملاقات با رئیس جمهور ایران تماس گرفت. این واقعیت با حرف‌‌های که زده می‌شود خیلی فرق دارد، در هر صورت ما سیاست بسیار شفافی داریم و موضع ما با امریکا کاملاً مشخص است".

قبل از این، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روز پنجشنبه (۱۲ جولای) در سخنان خود پس از شرکت در نشست رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل، با اشاره به اختلاف امریکا و ایران گفت: "می‌دانم آنها با مشکلات فراوانی مواجه هستند و اقتصادشان در شرف سقوط است اما من این را به شما می‌گویم که روزی به من زنگ خواهند زد و خواهند گفت که بیایید توافقی بکنیم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала