تمایل پنتاگون برای ازسرگیری مذاکره با وزیر دفاع روسیه

CC0 / / تمایل پنتاگون برای ازسرگیری مذاکره با وزیر دفاع روسیه
تمایل پنتاگون برای ازسرگیری مذاکره با وزیر دفاع روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا برای انجام نخستین مذاکرات با وزیر دفاع روسیه از سال 2015 میلادی تاکنون اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری " رویترز" منابع آگاه می‌گویند جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا به احتمال ازسرگیری مذاکرات با سرگئی شویگو همتای روس خود، تمایل نشان داده است.
گفتنی است از سال 2015 میلادی به این سو، مذاکرات در این سطح بی‌سابقه بوده و امکان ازسرگیری آن بعد از دیدار رؤسای جمهوری دو کشور در هلسینکی فنلاند مطرح شد.
مذاکرات بین جیمز ماتیس و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه می تواند یک گام دیگر به سوی مذاکرات سیاسی مقام های عالی رتبه دو کشور باشد. روابط امریکا و روسیه طی سال های اخیر به پایین ترین سطح خود از زمان جنگ سرد تنزل یافته است.
دو مقام امریکایی که نامشان فاش نشده است به رویترز گفتند که ماتیس آماده مذاکره است.
پنتاگون تاکنون حاضر به اظهار نظر در این خصوص نشده است. پنتاگون اعلام کرده است که تاکنون هیچ دعوتی از سوی مسکو دریافت نکرده است. این بر خلاف اظهارات هفته گذشته وزیر دفاع روسیه است که گفته بود ماتیس دعوت سفر به مسکو را رد کرده است.
با این حال، ماتیس که از منتقدان جدی سیاست‌های روسیه و چین به شمار می رود، تاکنون علنا مخالفت خود را با مذاکره با روسیه اعلام نکرده است.
از سال 2015 تاکنون عالی ترین سطح مذاکرات مقام های نظامی دو کشور بین ژوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا و جنرال والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش روسیه برگزار شده است.
احتمال مذاکره بین وزرای دفاع امریکا و روسیه پس از دیدار ترامپ و پوتین در هلسینکی پایتخت فنلاند مطرح شده است. ترامپ به خاطر این نشست و اظهاراتی که در کنفرانس خبری مشترک با پوتین بیان کرد با انتقادات گسترده‌ای در آمریکا روبرو شده است. وی حاضر نشد در این دیدار از پوتین به خاطر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 انتقاد کند و در مقابل به تقدیر و ستایش رئیس جمهور روسیه پرداخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала