انتشار ویدیو آزمایشات راکت سنگین روسی "سارمات"

© © Screenshot: Ministry of Defence of the Russian Federationانتشار ویدیو آزمایشات راکت سنگین روسی "سارمات"
انتشار ویدیو آزمایشات راکت سنگین روسی سارمات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی روسیه ویدیویی از آزمایشات راکت بالستیکی قاره پیمای سنگین "سارمات" را منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی روسیه در صفحه رسمی فیس‌بوک این وزارت ویدیویی از آزمایشات راکت بالستیکی قاره پیمای سنگین "سارمات" را منتشر کرد.
در ویدیو یک‌و نیم دقیقه‌ی که وزارت دفاع ملی روسیه منتشر کرده است از حمل و نقل راکت، نصب راکت در پلت‌فرم آغاز شده و سپس از پرتاب راکت بالستیکی سنگین قاره پیمای "سارمات" نمایش گذشته می‌شود.
علاوه بر این، از بخش‌های جداگانه‌ی بلاک جنگی این راکت سنگین "سارمات" و انیمیشن در این ویدیو نشان داده می‌شود.

در اول ماه مارچ سال جاری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در طی برنامه ویژه سالانه "خط مستقیم با ولادیمیر پوتین" گفت که تا سال 2020 جدیدترین راکت های قاره پیمای بالیستیکی"سارمات" وارد تجهیزات ارتش خواهد شد.
وی گفت: "تا سال 2020، ما قصد داریم که سیستم راکتی قدرتمند ما را شامل تجهیزات نیروهای مسلح نمایم. این سلاح جدید، به جزء راکت فوق العاده قدرتمند "سارمات" سلاح دیگری نخواهد بود.

راکت "سارمات"، یکی راکتی بالستیکی قاره‌ پیمای سنگین دارای وزن 200 تن بوده این راکت را می‌توان به کلاهک‌های هسته‌ای مسلح کرد و سیستم دفاع راکتی با دشواری می‌توانند این راکت را رهگیری کنند. علاوه بر این تعداد بلوک‌های رزمی "سارمات" بیشتر از راکت "وایوودا" است که فعلاً قوی‌ترین راکت بالستیکی در جهان شمرده می‌شود.
راکت "سارمات" که کار ساخت آن در سال 2009 آغاز گردیده ، جزو راکت‌های فوق سنگین است. این راکت با سوخت مایع کار می‌کند و از سکوهای زیرزمینی پرتاب می‌شود.
برد این راکت بیش از 11 هزار کیلومتر است و می‌تواند بین 10 تا 15 کلاهک تقسیم شونده با قدرت هر کدام به حدود 750 کیلوتن را حمل کند.
قار است این راکت در سال 2020 به ارتش روسیه تحویل داده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала