طالبان حملات انتحاری در شهرها را ممنوع کرد

© AP Photoطالبان حملات انتحاری در شهرها را ممنوع کرد
طالبان حملات انتحاری در شهرها را ممنوع کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرماندهان گروه طالبان به افراد خود دستور داده اند تا حملات انتحاری را در شهر ها که ممکن به تلفات غیرنظامیان منجر شود، متوقف سازند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صنا، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان طی یک تماس تیلفونی گفته است که به افراد آن گروه فرمان داده شده تا حملات انتحاری را در شهر ها متوقف سازند.
سخنگوی طالبان به نیویارک تایمز این را هم گفته است که از آغاز "آتش بس تاکنون، حمله انتحاری در شهر کابل نداشته ایم. در مورد این حملات افراد بلندپایه ما هشدار دادند و ما هم از اوامر آنان اطاعت می‌کنیم".
شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری با تایید کاهش حملات انتحاری در شهرها می‌گوید: "حملات انتحاری در شهرها اکنون کمتر صورت می‌گیرد، اما حملات انتحاری پایان نیافته است".
سخنگوی طالبان نیز تاکید ورزیده است که آن گروه "حملات انتحاری را ترک نکرده اند و از آن شیوه علیه اهداف بیرون شهرها استفاده خواهند کرد".

شرط عمده طالبان برای مذاکرات مستقیم با امریکا - اسپوتنیک افغانستان
شرط عمده طالبان برای مذاکرات مستقیم با امریکا

سخنگوی طالبان گفته است "رهبران ما اجازه حملات انتحاری را در داخل شهرها نمی‌دهند چرا که نمی‌خواهیم به غیرنظامیان تلفات وارد شود، اما به این معنی نیست که ما هیچ حمله را در شهرها به ویژه در کابل انجام نمی‌دهیم. ما حملات انتحاری را متوتقف یا منصرف نشده ایم".
ماموریت ملل متحد در افغانستان، روز یکشنبه طی یک گزارشی بیان داشته که در شش ماه نخست سال 2018، مرگبارترین شش ماه سال در جنگ بوده که حدود 1692 غیرنظامی کشته شده است.
این رقم یک درصد افزایش تلفات غیرنظامیان را در مقایسه با شش ماه 2017 نشان می‌دهد.
در گزارش ملل متحد، گروه داعش مسوول 52 درصد مرگ غیرنظامیان قلمداد شده حالانکه گروه طالبان مسوول 40 درصد تلفات بوده است.
گزارش ملل متحد نیرو های ائتلاف به رهبری امریکا را مسوول تنها 3 درصد تلفات غیرنظامی خوانده است.
اما سخنگوی گروه طالبان در صحبت تلفنی با نیویارک تایمز این گزارش ملل متحد را رد کرده ادعا می‌کند که این ارقام "در همآهنگی نزدیک با سفارت امریکا در کابل ساخته شده و نشان می‌دهد که ملل متحد با مهاجمان امریکایی همدردی داشته و جنایات روزمره آنان را پنهان می‌کند".
شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفت که آتش بس به گروه طالبان ثابت ساخت که بسیاری از افراد آن گروه از جنگ خسته شده اند.
مرتضوی علاوه کرد که فتواهای اخیر رهبران مذهبی در افغانستان و تقبیح جنگ افغانستان در عربستان سعودی نیز تاثیر گذار بوده است.
مرتضوی می‌گوید "آنان (طالبان) به این فتواها هیچ پاسخی ندارند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала